چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
نجف آباد

حوزه / امام جمعه نجف آباد با تأکید بر اینکه التزام به تقوا و بصیرت، از مهم‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه طلاب است، گفت: اینکه زمانی از طول روز خود را بدون هدف و توجه به آینده صرف استفاده‌ از فضای مجازی شود، این یعنی دچار خسران شده‌ایم، شیطان به دنبال آن است که مهمترین پوشش انسان یعنی آبرو را از او بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی صبح امروز در مراسم افتتاح دوره تابستانی مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر(عج) نجف‌آباد، درباره اهمیت معاشرت اجتماعی و اهمیت تواضع در برخورد با دیگران، اظهار داشت: در باب پیشگام بودن در سلام کردن به دیگران، روایات متعددی در اسلام وجود دارد، درحقیقت سلام کردن، احترام به مؤمن است.

وی افزود: به طلاب توصیه می‌شود در زمان باقی مانده تا اربعین حسینی، به قرائت زیارت عاشورا اهتمام بورزید، توجه به برخی دعاها در قنوت نماز، ما را ملازم یاد و ذکر حضرت قرار می‌دهد، گاهی در قنوت نماز این دعا را بخوانید «اللهم اجعلنی عندک وجیهاً بالحسین علیه السلام.».

امام جمعه شهرستان نجف آباد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نزد خداوند متعال به وسیله اهل بیت(ع) آبرومند شویم، باید کارهایی را انجام دهیم که مورد رضایت اهل بیت(ع) باشد.

وی با تأکید بر اینکه التزام به تقوا و بصیرت، از مهم‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه طلاب است، اظهار کرد: اینکه زمانی از طول روز خود را بدون هدف و توجه به آینده صرف استفاده‌ از فضای مجازی شود، این یعنی دچار خسران شده‌ایم، شیطان به دنبال آن است که مهمترین پوشش انسان یعنی آبرو را از او بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی عنوان کرد: در دعای توسل آبروی اهل بیت(ع) را واسطه حاجت‌های خود قرار می‌دهیم، آبرو سرمایه انسان است، قرآن کریم می‌فرماید: لَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ (انعام-۱۵۱)، به بدی‌ها و زشتی‌ها نزدیک نشوید، چه آشکارا و چه پنهان!

وی با اشاره به اینکه جدیت در تحصیل از رموز موفقیت گذشتگان و علمای سابق بوده است، گفت: آیت الله حسن زاده آملی، می‌فرمودند: «در طول سال فقط دو روز درس را تعطیل می‌کردیم، روز عاشورا و روز بیست و هشتم صفر»، جدیت در تحصیل را باید از علمای گذشته یاد بگیریم، علم شیرین و عالِم قیمتی است، این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم.

در پایان جلسه حجت‌الاسلام حسنعلی نورمحمدی معاون آموزش مدرسه علمیه جامعة الامام المنتظر(عج) نجف‌آباد، نکاتی را درباره اهمیت مهارت افزایی و به روز بودن طلاب، همچنین برنامه‌های دوره بیان کرد.

التزام به تقوا و بصیرت، مهم‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه طلاب است

التزام به تقوا و بصیرت، مهم‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه طلاب است

التزام به تقوا و بصیرت، مهم‌ترین نیازهای جوانان به‌ویژه طلاب است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha