دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امیریان

حوزه / مسئول واحد قرآن و تهذیب معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری۵۰۰ جلسه سیاسی- بصیرتی در سال تحصیلی۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مدارس علمیه استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، درباره برگزاری جلسات سیاسی حوزه علمیه اصفهان، اظهار داشت: پیرو تأکید معاونت تهذیب و تبلیغ برای برنامه ریزی طرحی برای پایه‌های مختلف با عنوان "طرح رشد"، چند عنوان از این طرح در پایه‌های مختلف، بر محوریت سیاسی این امر در چند سال اخیر اجرایی شده و در حال اجرا می‌باشد.

وی در مورد اهداف درج مبانی سیاسی برای طلاب استان، بیان کرد: آشنایی با مبانی سیاسی، مباحث تبیینی و تحلیلی برای طلاب، از اهداف برنامه‌ریزی این عناوین در مقاطع مختلف بوده است.

مسئول واحد قرآن و تهذیب معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: برای طلاب پایه دوم، عنوان اندیشه سیاسی امامین انقلاب، برای طلاب پایه سوم ولایت فقیه و قانون اساسی، برای طلاب پایه پنجم عنوان جریان شناسی فکری، فرهنگی و سیاسی برنامه ریزی شده است که برای هر عنوان ۱۷ جلسه مستقل برنامه‌ریزی شده است.

وی در مورد سایر برنامه‌های سیاسی نیز عنوان کرد: جلسات عمومی و هفتگی مدارس علمیه را نیز مدیریت و برای چهار جلسه در هر ماه، چهار عنوان طلبه موفق، اخلاق، تحلیل سیاسی و جهاد تبیین برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

حجت الاسلام امیریان، به تشریح ویژگی‌های این جلسات پرداخت و گفت: ما در چند سال اخیر دوره‌های مختلف تربیت مربی سیاسی برگزار کردیم که خروجی این دوره‌ها، تربیت اساتیدی است که هم اکنون می‌توانند در عناوین یادشده تدریس کنند.

وی در مورد آمار دوره‌های برگزار شده در سال تحصیلی گذشته نیز یادآور شد: ۱۲۳ جلسه در موضوع تحلیل سیاسی برای ۵۹۰۰ نفر مخاطب، ۱۱۴ جلسه با موضوع اندیشه امامین برای ۲۱۷۲ نفر مخاطب، ۵۳ جلسه با موضوع جریان شناسی برای ۱۰۵۴ نفر مخاطب، ۹۵ جلسه جهاد تبیین برای ۱۸۸۰ نفر مخاطب، ولایت فقیه و قانون اساسی ۴۹ جلسه برای ۵۱۲ نفر مخاطب انجام شده است و مابقی جلسات تا سقف ۵۰۰ جلسه به صورت دوره و به‌صورت کارگاهی و متمرکز در مجتمع آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha