چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1104793
۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
تربت پاک

حوزه/ سومین حلقه معرفتی تربت پاک به همت مؤسسه علمی معرفتی آوای توحید در جوار مزار شریف آیت الله انصاری همدانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، تربت پاک، عنوان یکی از برنامه های معنوی و معرفتی مؤسسه آوای توحید است که در تاریخ تیرماه ۱۴۰۲ و با حضور در جوار تربت پاک و شریف عالم و عارف بزرگ علامه حسن زاده آملی شروع شد.

بر اساس این گزارش: این برنامه تحت عنوان سلسله حلقه های معرفتی «تربت پاک» قصد دارد تا در ادامه از طریق زمینه سازی و فراهم نمودن شرایط حضور مخاطبان بر مزار علما و عرفای بزرگ، شخصیت علمی و عرفانی بزرگان این مرز و بوم را به مخاطبان معرفی نموده و با این عمل اقدام موثری در جهت رشد و گسترش معنویت برای مخاطبان داشته باشد.

مهدی دهقان مدیر اجرایی این موسسه تصریح کرد:حلقه های معرفتی در بازه زمانی هر دو هفته یکبار بر سر مزار یکی از عارفان و با حضور و سخنرانی اساتید حوزه عرفان و معرفت در معرفی و شناساندن شخصیت بزرگان و عارفان برگزار می شود.

مدیر اجرایی مؤسسه آوای توحید افزود: در همین راستا جلسه سوم این برنامه با حضور بر مزار شریف عارف و عالم بزرگ آیت الله حاج شیخ محمدجواد انصاری همدانی در جوار امام زاده علی بن جعفر الصادق علیه السلام در شهر مقدس قم در تاریخ ۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می شود.

محمدجواد انصاری همدانی(۱۲۸۰-۱۳۳۹ش) روحانی، عارف و عالم شیعه. وی در ۲۴ سالگی به درجه اجتهاد رسید. علاوه بر فقه، اصول با طبابت نیز آشنا بود. در اثر حادثه‌ای مسیر زندگی‌اش تغییر یافت و به سلوک و عرفان روی آورد. او مسیر عرفانی خود را بدون استاد طی نمود. از شاگردان عرفان وی می‌توان به حسنعلی نجابت شیرازی، سید عبدالحسین دستغیب، سید محمدحسین حسینی طهرانی، محمداسماعیل دولابی اشاره کرد.

برخی از ویژگی‌های اخلاقی وی، پای‌بندی به شرع، دوری از شهرت و خدمت به دیگران بود. وی اولین مرحله سلوک را انجام واجبات و ترک محرمات می‌دانست. افرادی مانند سید علی قاضی و علامه طهرانی از انصاری همدانی به بزرگی یاد کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha