شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
رفسنجان

حوزه/ بانوان طلبه رفسنجانی و خانواده آنان در دوره آموزشی تعلیم و تربیت از نگاه قرآن و عترت علیهم السلام به همت مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، کارگاه «آشنایی با نقش خانواده در تعلیم و تربیت از نگاه قرآن و عترت علیهم السلام»،به مناسبت ایام محرم و صفر با کارشناسی حجت الاسلام دکتر فیاض، برای ۵۴ نفر از والدین در مؤسسه آموزش عالی حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفسنجان در ۱۰ جلسه با حضور بانوان طلبه دارای فرزند محصل و همسرانشان برگزار شد و شب گذشته پایان یافت.

سرفصل‌های کارگاه آموزشی را «نظام تعلیم و تربیت خاص در اسلام»، «ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت»، «قصد و کسب (نیت و عمل)در تعلیم و تربیت»،« تربیت کردن و تربیت پذیرفتن و تأثیر اختیار بر آن»،« مفاهیم قرآنی آزمون، دنیا و آخرت» و« امور آخرتی» تشکیل می دهد.

دکتر فیاض استاد این دوره آموزشی بیان کرد: تعلیم و تربیت، دانش و مهارت است؛ فقط شناخت تعلیم و تربیت کفایت نمی کند بلکه باید دانسته شود که تعلیم و تربیت چه چیزی نیست( تعلیم و تربیت سلبی ) و توجه به لزوم وجود دانش و مهارت در کنار یکدیگر زیرا دانستن و شرکت در کارگاه تئوری به تنهایی مؤثر نیست باید با عمل همراه باشد و عمل صحیح متأثر از تفکر، برنامه ریزی و چرخه ارزیابی است.

برای عملی شدن مفاهیم کارگاه و تغییر بینش، والدین تکالیفی را از جمله؛ ویژگی های فرزند دلخواه، تحلیل وضعیت موجود، آشنایی با نیازهای تربیتی، آشنایی با هدف غایی الهی از تربیت، تحلیل ذی ربطان تعلیم و تربیت، دسته بندی ذی ربطان آموزشی و طراحی برنامه جامع برای رفع نیازهای تربیتی را تهیه و مکتوب کردند.

برای حضور بدون دغدغه والدین در حاشیه کارگاه، حسینیه کودک برگزار شد تا در محیطی آرام با مفاهیم دینی سرگرم شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha