جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 1108
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
خبر گزاری حوزه

مسؤول طرح معراج خوزستان، با بیان این که حدود 460 مدرسه آموزش و پرورش تحت پوشش ستاد طرح معراج استان خوزستان هستند، بیان داشت: راه اندازی ستاد طرح معراج در اهواز از ابتکارات آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام علیرضا قربانی، مسؤول ستاد طرح معراج استان خوزستان شامگاه چهارشنبه در دیدار اعضای ستاد طرح معراج با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت ارتباط میان حوزه و آموزش و پرورش اظهارداشت: طرح معراج استان خوزستان از سال 89 در اهواز آغاز به کار کرد و این مسأله در همان دورانی بود که مقام معظم رهبری در سفر به قم فرموده بودند که یکی از ضعف های جامعه ما عدم وجود ارتباط میان حوزه و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به ضرورت وجود روحانی مبلغ در مدارس آموزش وپرورش، گفت: یکی از اقشار آسیب پذیر ما در برابر شبهات و هجمه های دینی، دانش آموزان هستند و ضرورت حضور مبلغان در مدارس از این نظر ضروری است.

مسؤول طرح معراج خوزستان، با بیان این که در حوزه فعالیت های تبلیغی نیاز به روحیه جهادی داریم، بیان داشت: به تعبیر بسیاری از دلسوزان حوزه دین، باید مبلغان به سوی دانش آموزان رفته و با برگزاری جلسات مختلف به پرسش های آنان پاسخ دهند.

 

برگزاری بیش از4 هزار کلاس دینی در مدارس اهواز

حجت الاسلام قربانی با اشاره به جلسات برگزار شده در سال گذشته اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 1078 کلاس دینی در مدارس راهنمایی، 1035 کلاس در مدارس دبیرستانی و 2 هزار و 583 کلاس در مدارس ابتدایی شهرستان اهواز برگزار شده است.

مسؤول طرح معراج خوزستان به تعداد سؤوالات پرسیده شده توسط دانش آموزان اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته 7 هزار و 486 سؤال از مبلغان اهواز و 5700 سؤال از مبلغان دیگر مدارس استان پرسیده شد که در مقطع راهنمایی بیشترین سؤال درباره حماسه حسینی و در مقطع دبیرستان از ارتباط میان دختر و پسر پرسیده شد.

حجت الاسلام قربانی در پایان سخنان خود، حضور در طرح معراج را نمونه بارز خدمت رسانی به آحاد و اقشار جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: از شما طلاب طرح معراج استان می خواهم تا با حضوری چشم گیر در مناطق دور افتاده و محروم، دین خود را به اسلام ادا کنید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha