شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
عباس مطهری - سمنان

حوزه/ سردار مطهری گفت: استان سمنان در دوران دفاع مقدس یکی از استان‌های سرآمد کشور در تعداد شهید، رزمنده و جانباز محسوب می‌شود و این مهم مایه مباهات و افتخار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، سردار عباس مطهری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس، در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان اظهار داشت: ویژه برنامه‌های متنوع و متعددی همچون سال‌های گذشته در هفته دفاع مقدس امسال در استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در دوران دفاع مقدس یکی از استان‌های سرآمد کشور در تعداد شهید، رزمنده و جانباز محسوب می‌شود و این مهم مایه مباهات و افتخار است، تصریح کرد: در امتداد دفاع مقدس استان سمنان نیز همچون خوش درخشیده است که گواه آن تقدیم شهدای مدافع حرم، سلامت و امنیت به این انقلاب و نظام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: درخشش استان سمنان در دوران هشت سال دفاع مقدس یک قله افتخار به نام «مرصاد» دارد و لازم است در زمینه نقش پررنگ رزمندگان این استان در عملیات مرصاد در بخش‌های مختلف علمی، پژوهشی، هنری، رسانه‌ای، معماری و شهرسازی فعالیت گسترده‌ای انجام شود.

سردار مطهری با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها به مراسم سراسری جهاد مقاومت از دیروز تا امروز اشاره کرد و گفت: این ویژه برنامه‌ها سال‌های قبل با عنوان تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت برگزار شده است؛ امسال با نام «جهاد مقاومت از دیروز تا امروز» و با حضور پیشکسوتان این عرصه، جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا دفاع مقدس، امنیت و سلامت و همچنین شهدای مدافع حرم به صورت سراسری با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز ۲۹ شهریورماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه «به دنبال ستاره‌ها» ویژه دانش آموزان دوره دوم با هدف آشنایی دانش آموزان با دوران دفاع مقدس و رویدادهای آن خاطرنشان کرد: ساخت و تولید برنامه تلویزیونی «ماه نشان» که شامل خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس آغاز شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان برگزار خواهد شد و در همین راستا اجلاسیه های شهرستان‌های مختلف این استان آغاز شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌های عکس، آغاز تولید نمایش صحنه‌ای با مشارکت حوزه هنری، تولید تابلوهای خوشنویسی، بازدید قشرهای مختلف از مرکز موزه دفاع مقدس، رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب صوتی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی و سازمان‌ها و ادارات به کتاب‌های حوزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha