سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
کد خبر: 1108370
۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
آغاز سال تحصیلی در بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: سال تحصیلی حوزه علمیه استان همزمان با سراسر کشور با حضور طلاب جدیدالورود آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه در استان بوشهر خبر داد و گفت: سال تحصیلی در مدارس علمیه استان همزمان با سراسر کشور با حضور طلاب جدیدالورود آغاز شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بعد انجام فرآیند آزمون ورودی حوزه علمیه و نیز انجام مصاحبه شفاهی از داوطلبان و بررسی نتایج این دو آزمون، دور میثاق طلبگی با حضور بیش از ۴۰ نفر از داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان در اردوگاه خان زنیان فارس برگزار شد.

حجت الاسلام خدری ادامه داد: پس از ارزیابی های به عمل آمده از این دوره، داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان مشخص، و به عنوان طلبه وارد مدارس علمیه شدند.

وی با اشاره به تکمیل چرخه تحصیلی در حوزه علمیه استان اظهار کرد: با تلاشی که صورت گرفته، چرخه تحصیلی حوزوی از سطح یک تا سطح چهار در استان بوشهر تکمیل شده است، در صورتی که قبل از تاسیس مدیریت حوزه علمیه در استان چنین ظرفیتی نبود و فقط مقطع مقدمات و سطح یک قابل برگزاری بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: قبل از راه اندازی مدیریت حوزه علمیه استان در سال ۱۳۸۹ حوزه های ما فاقد استاد واجد شرایط لازم بودند، ولی امروز بیش از ۴۰ تا ۵۰ استاد دارای مدارج علمی بالا و مدرک سطح چهار و دکتری در حوزه علمیه استان به صورت تمام و وقت و پاره وقت مشغول به تدریس هستند و این نشان می دهد که حوزه علمیه استان از لحاظ علمی نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha