شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
غنی سازی اوقات فراغت در بوشهر

حوزه/ کتابخانه های عمومی استان بوشهر، همزمان با فصل تابستان و آغاز ایام اوقات فراغت، با اجرای ۱۵۰۰ برنامه ترویجی و آموزشی میزبان علاقمندان و دوستداران کتاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: هم‌زمان با فصل تابستان و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت، برنامه های تابستانه متنوعی از ابتدای این فصل در کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در پنج محور «کارگاه های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه برنامه های کودک و نوجوان، ویژه برنامه های مناسبتی و جشنواره و مسابقات» برگزار شد.

وی افزود: با تلاش و همّت ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر بیش از هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی و آموزشی ترویجی متنوع تا پایان تابستان جهت استفاده علاقمندان و دوستداران کتاب و کتابخوانی برگزار شد.این در حالی است در میان برنامه های تابستانی کتابخانه های عمومی استان بوشهر، ویژه برنامه های کودک و نوجوان بیشترین تعداد را داشته است و ۴۸۰ برنامه در این حوزه در کتابخانه های عمومی استان اجرا شد. علاوه بر آن بیش از ۳۰۰ جلسه معرفی کتاب، ۱۲۰ جلسه مطالعاتی، ۱۶۰ برنامه در مناسبت‌های ملی و مذهبی، ۹۲ مسابقه کتابخوانی، ۸۲ کارگاه آموزشی و ۴ جلسه نقد و رونمایی کتاب از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ۱۰۰ نشست کتابخوان برگزار شد که از این تعداد ۹۸ نشست کتابخوان در کتابخانه، ۵ نشست تخصصی کتابخوان و یک نشست کتابخوان مدرسه‌ای انجام شد. در همین راستا ۹ رویداد نمایش‌نامه‌خوانی در کتابخانه ها اجرا و ۱۵۰ نمایشگاه کتاب از منابع کتابخانه‌ای و ۲ نمایشگاه فروش کتاب نیز برگزار شده است. حاصل این فعالیت ها و برنامه ها و به موجب تلاش ها و کوشش های کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در فصل تابستان، جذب ۲۹۳۸ عضو جدید و تمدید عضویت ۵۲۷۷ نفر از اعضا بود. همچنین در طول این فصل تعداد ۱۱۰ هزار و ۱۶۹ کتاب به اعضاء امانت داده شد که بیشترین کتاب امانت داده در حوزه کودک و نوجوان بود و کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» اثر مهدی آذر یزدی پرطرفدارترین کتاب بود که بیشترین آمار امانت را خود اختصاص داد.

راهب گفت: مسابقه بزرگ استانی کتابخوانی با محوریت «عفاف و حجاب» نیز برنامه شاخص اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از ابتدای شهریور ماه آغاز شده و در حال برگزاری است. این مسابقه در دو بخش نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال) با کتاب «بی‌پرده با حجاب» و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) با کتاب «ستاره‌ها چیدنی نیستند» برگزار می‌شود که بیش از ۱۰۰ میلیون جوایز نقدی و غیر نقدی برای آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ابراز داشت: این در حالی است که با توجه به رویدادهای مهم کشور همچون دهه امامت و ولایت، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع)، برنامه های مناسبی متعدد با موضوع این ایام در کتابخانه های عمومی استان بوشهر برنامه ریزی و اجرا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha