دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
ر

حوزه / فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: همگان وظیفه داریم علاوه بر تقدیر از نقش آفرینی‌های رزمندگان، خانواده معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، ایثارگری‌های آنها را نیز به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سرهنگ کریم اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کاشان عصر روز گذشته در نشست خبری به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به عظمت این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تأکید داشت دوران دفاع مقدس حتی در زمان ظهور هم در اوج قرار دارد، بیانگر عظمت، معنویت و عزتی است که درسال‌های دفاع مقدس داشتیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را به برکت دوران دفاع مقدس دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، ایام دوران دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما به مدد الهی در دوران دفاع مقدس و اوج تحریم‌ها توانستند بسیاری از راه‌ها را باز کنند، یادآور شد: همگان وظیفه داریم علاوه بر تقدیر از نقش آفرینی‌های رزمندگان، خانواده معظم شهدا، آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، ایثارگری‌های آنها را نیز به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

سرهنگ اکبری، به نقش رزمندگان دوران دفاع مقدس در بازگشایی راه کربلای معلی در برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با تقدیم خون خود زمینه ساز باز شدن مسیر پیاده روی اربعین حسینی شدند.

وی افزود: در حالی که رژیم صدام اجازه پیاده روی اربعین حسینی را به مردم عراق نمی‌داد، اما رزمندگان اسلام با تقدیم خون پاک خودشان توانستند این راه را برای کلیه مسلمانان جهان باز کنند.

وی به نقش آفرینی مردم کاشان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهرستان کاشان با تقدیم بیش از ۱۸۰۰ شهید، ۴ هزار جانباز، ۲۰۰ آزاده سرافراز و بیش از ۲۰ هزار رزمنده و کسب رتبه اول پشتیبانی از جنگ در کشور نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس داشته اشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با بیان اینکه مردم کاشان در ۳۲ یگان رزمی و جهادی به صورت مستقیم در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند، اظهار کرد: بچه‌های کاشان با انجام کارهای جهادی و خدمت رسانی به اقشار محروم در استان‌های مختلف کشور از فعال‌ترین گروه‌های جهادی در کشور می‌باشند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در سال ۵۹ گروه جهادی رزمی بانوان و خواهران از کاشان به مریوان اعزام شد، خاطرنشان کرد: این گروه با حضور در مریوان با انجام کارهای آموزشی، جهادی، فرهنگی و رزمی تأثیرگذاری بسیار زیادی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در آن منطقه داشت.

وی از برگزاری بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه اجرایی در چهل و سومین سالگرد هفته دفاع مقدس در کاشان خبرداد و تصریح کرد: این برنامه‌ها از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهرماه سال جاری به‌صورت شهرستانی، محلی و منطقه‌ای در سطح محلات، دانشگاه‌ها، مدارس، کارخانجات و مساجد برگزار می‌شود.

سرهنگ اکبری ادامه داد: اجرای ۱۵ برنامه شاخص اجرای زنگ مهر و مقاومت در سطح مدارس، برگزاری ۲۰ یادواره شهدا با دعوت از سخنرانان کشوری، اکران فیلم‌های سینمایی جشنواره عمار، رژه خودرویی و موتوری نیروهای مسلح منطقه کاشان، همایش رزمندگان پیشکسوت سال‌های دفاع با پخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعزام رزمندگان، آزادگان و پیشکسوتان سال‌های دفاع مقدس به مدارس کاشان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت از جمله برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی یادآور شد: همچنین تکریم و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با عنوان «دیدار یار» با کمک دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس در این شهرستان ‌خواهد بود که در آن یک هزار خانواده شهید و به‌خصوص خانواده‌های شهدایی که پدران و مادران آنها در قید حیات هستند دیدار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های «یاد یاران» در تمامی پایگاه‌های بسیج کاشان و «میقات صالحین» در مصلی نماز جمعه این شهرستان با حضور حلقه صالحین که از رویش‌های بسیج و انقلاب اسلامی است را در این هفته خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره «طرح اسوه»، انتخاب پایگاه‌های نمونه شهرستان نیز جزو برنامه‌های شاخص شهرستان کاشان می‌باشد که در بین پایگاه‌های بسیج کاشان باید ۲ پایگاه نمونه به استان اصفهان معرفی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان از اجرای طرح‌های خدمت رسانی به اقشار محروم همزمان با شروع سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: یک هزار بسته نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان نیازمند با کمک افراد خیر شهرستان کاشان خریداری و آماده تحویل شده است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه «تا قله افتخار، روایت یک صعود»، تصریح کرد: این نمایشگاه شامل هفت غرفه قهرمان من، ایران قوی، تونل زمان، قهرمان خودت باش، مقایسه تمدن اسلامی با تمدن غربی، ایران هسته‌ای و جنگ شناختی در محل گلزار شهدای کاشان خواهد بود.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha