دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی جدید

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان گفت: شهدا انسان‌هایی بودند که از ظرفیت و استعدادهای خود به نحو احسن بهره گرفتند و مثل شهید سلیمانی یک مکتب را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه‌ از گرگان، حجت‌الاسلام سیدمحسن طاهری روز گذشته در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید و آغاز امامت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان با حضور خواهران طلبه، کارکنان و اساتید برگزار شد، بیان کرد: امامت امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) آزمایش بزرگی برای شیعیان بود؛ زیرا ایشان در دوران کودکی و سن پنج سالگی به امامت رسیدند.

وی مسأله غیبت را یکی از عوامل سست شدن ایمان شیعه برشمرد و افزود: پذیرش امام در سنین کودکی آزمون سختی برای جامعه شیعه است، زیرا مردم به راحتی قبول نمی‌کنند کسی در این سن، دارای علم کامل و همه جانبه و توانایی رهبری جامعه را داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان خاطرنشان کرد: اگر کسی در وجود امام معصوم شک کند، ایمانش از بین رفته است؛ همانند کسی که با شک در وجود خدا دیگر موحد نیست.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان این که در برخی از شبهات، اعتقاد به امام غایب را به خرافه بودن دین نسبت می‌دهند، افزود: در شبهات گاهی از امام غایب شروع می‌کنند و اصل امام را زیر سؤال می‌برند و در برخی از شبهات به واسطه همین امام غایب، اصل دین را زیر سوال می‌برند.

وی توجه و توسل به امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) را پر اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر کسی به حضرت اعتقاد داشته باشد، باقی موارد را هم قبول دارد؛ بنابراین اگر اصل مهدویت را درست کنیم، بقیه موارد حل خواهد شد.

استاد حوزه با بیان اینکه راه سعادت بشر در حد بالایی از نظر کمّی و کیفی به حکومت‌ها بستگی دارد، افزود: در عصر غیبت، نظام ولی فقیه با اذن امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) حکومت می‌کند و به طور قطع تحت توجه و عنایت ایشان به صورت مستقیم و غیرمستقیم قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به سیره زندگانی شهید سیدمحمد طاهر طاهری تصریح کرد: شهید سیدمحمد طاهر طاهری طلبه بسیجی بود که با اخلاق و منش اسلامی خود در بین دوستان به عنوان یک فرد منحصر به فرد به حساب می‌آمد.

وی با بیان این که هرگز نباید شهدا را دست نیافتنی توصیف و معرفی کرد، افزود: شهدا انسان‌هایی بودند که از ظرفیت و استعدادهای خود به نحو احسن بهره گرفتند و مثل شهید سلیمانی یک مکتب را تشکیل دادند.

در پایان مراسم به مناسبت هفته دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا از حجت الاسلام سیدمحسن طاهری برادر روحانی شهید حجت‌الاسلام سیدمحمدطاهر طاهری فرزند مرحوم آیت‌الله طاهری موسس مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha