پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام‌جمعه کهک گفت: مسئله پرهیز از ایجاد اختلاف میان مسلمانان و حفظ تقیه از اموری است که مورد تأکید ائمه (ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه اول نمازجمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی به جنبه‌های سیاسی و اجتماعی استهزاء و تمسخر در قرآن کریم اشاره کرد.

وی ادامه داد: قرآن کریم استهزاء و مسخره نمودن را از روش‌های همیشگی جبهه کفر و نفاق در برابر انبیای الهی دانسته و می‌فرماید: «و ما یَأتیهِم مِن نَبیّ اِلاّ کانوا بِهِ یَستَهزِءون»؛ و ما هر پیامبری برای آنها فرستادیم، او را مورد تمسخر قرار دادند.

حجت‌الاسلام صبوری فیروزآبادی ابراز داشت: خداوند متعال مؤمنان را بشارت داده که این وضعیت موقت بوده و مسخره‌کنندگان در نهایت، عاقبت دردناکی خواهند داشت؛ «ذلِکَ جَزاؤُهُم جَهَنَّمُ بِماکَفَروا واتَّخَذوا ءایتی و رُسُلی هُزُوا» عاقبت آنها جهنم خواهد بود چرا که آیات و فرستادگان مرا مورد تمسخر قرار می دادند.

وی ادامه داد: همچنین قران کریم مومنان را از ارتباط و پیوند با مسخره کنندگان بر حذر داشته و می فرماید: «یاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا لاتَتَّخِذوا الَّذینَ اتَّخَذوا دینَکُم هُزُوًا و لَعِبا مِنَ الَّذینَ اوتواالکِتبَ مِن قَبلِکُم والکُفّارَ اَولِیاءَ...»؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید هرگز کسانی را از اهل کتاب و کفار که دین شما را به بازی و مسخره می‌گیرند دوست قرار ندهید.

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق پیوند و ارتباطی که در آیه کریمه مورد نهی قرار داده شده است، ارتباط فکری با جبهه استهزاء کننده کفر است؛ اینکه انسان فکر و اندیشه خود و خانواده اش را به دست شبکه های ماهواره ای و دستگاه تبلیغاتی در فضای مجازی بسپارد که شبانه روز اولیای الهی و دین خدا را مورد تمسخر قرار می دهند.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به مشکلات مردم شهرستان در زمینه آمد و شد اشاره کرد و بر لزوم راه اندازی یک پایانه مناسب و همچنین تنظیم سرویس های مدارس روستاها تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به هفته وحدت بیان داشت: مساله پرهیز از ایجاد اختلاف میان مسلمانان و حفظ تقیه از اموری است که مورد تاکید ائمه (ع) است.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی افزود: مرحوم شیخ صدوق (ره) در کتاب الاعتقادات فی دین الامامیه نقل می کنند که شخصی خدمت امام صادق (ع) عرض کرد:«انا نری فی المسجد رجلا یعلن بسب أعدائکم ویسمیهم»؛ مردی در مسجد علنا دشمنان شما را نام برده و دشنام می دهد. امام (ع) فرمودند: «ما له - لعنه الله - یعرض بنا»؛ خدا لعنتش کند! چه می شود او را که ما را در معرض آسیب قرار می دهد.

امام جمعه کهک در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص)، آن حضرت را الگوی صبر و پایداری دانست و به تبیین جنبه های استقامت ایشان در زندگی فردی و در مسیر تبلیغ دین پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha