دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت:در شرایط امروزی، جامعه به تعبیر رهبری معظم انقلاب نیازمند جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: بر خلاف کسانی که وحدت را یک نوع تاکتیک به‌حساب می آورند، وحدت راهبرد امت اسلامی است.

وی افزود: به جرأت می‌توان گفت امروز در جهان اسلام و بین امت پیامبر اکرم، هیچ شخصیتی به اندازه ولی امر مسلمین جهان رهبر معظم انقلاب برای مساله حیاتی و راهبردی وحدت دغدغه ندارد.

وی با تبریک میلاد نبی خاتم و بیان جایگاه و عظمت اشرف مخلوقات در قرآن و روایات بیان کرد: با استناد به حدیث معراج، یقین بالا به مبدا و معاد، رحمت به خلق الله و اهتمام به حل مشکلات آنها، سخاوت نفس و حُسن خُلق، چهار ویژگی و اخلاق برتر رسول خدا است که به‌واسطه آن خداوند این عظمت را به پیامبر بخشید.

امام جمعه کنگان مردمی بودن، حُسن خلق و معاشرت نیکو، فریادرسی نسبت به نیازمندان و جود و سخاوت را از آموزه‌های مهم پیامبر رحمت ذکر کرد و یادآور شد: مردمی بودن و در خدمت و همراه مردم بودن از ویژگی‌های خاص و بارز نبی مکرم اسلام بود که مسئولان باید به ایشان اقتدا کنند.

حجت الاسلام محمودی با تبریک میلاد امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: راهبرد مهم و حیاتی امام صادق(ع) در زمانه خود، جهاد تبیین بود و حضرت توانست مجاهدان زیادی در زمینه جهاد تبیین تربیت کند.

وی عنوان کرد: در شرایط امروزی جامعه به تعبیر رهبری معظم انقلاب نیازمند جهاد تبیین است.

امام جمعه کنگان به مسئله خانواده و ضرورت حفظ و تقویت کیان خانواده اشاره کرد و با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب و نیز سخنان اخیر رئیس جمهور در سازمان ملل در این زمینه، یادآور شد: خانواده، اصلی‌ترین، بنیادی‌ترین و فطری‌ترین نهاد بشری است که امروز از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته است.

وی در ادامه به سلسله شکست‌های دشمن و سیلی خوردن آنان از سربازان گمنام در وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی، مرزبانی، سپاه و نیروی مردمی بسیج اشاره کرد و یادآور شد: خنثی سازی همزمان ۳۰ انفجار در تهران، انهدام شبکه‌های ترور و اغتشاش در کشور، کشف چهارصد بمب در ماه محرم و دیگر ماه‌ها، دستگیری چندین تروریست بین المللی، بازداشت جاسوسان بهایی و ده‌ها مورد دیگر بخشی از تلاش و مجاهدت‌های طلایه داران نظم و امنیت پایدار در کشور در چند ماه گذشته بود.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقدیر از برنامه‌های اجرا شده در این هفته، گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بی‌نظیر و فراموش نشدنی از شهادت طلبی، ایثار و مقاومت ملت بزرگ ایران است.

تحلیلی بر مذاکرات عربستان سعودی و انصار الله یمن برای تکمیل مذاکرات و گفت‌وگوها و نیز تحلیل سفر پیش روی بشار اسد به پکن از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha