یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش وحدت بنذرک

حوزه / همایش بزرگ «مسجد کانون وحدت» به همت کانون فرهنگی هنری انصار و با حضور علمای شیعه و اهل سنت بخش بندزرک شهرستان میناب در روستای سرمست برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، ظهر امروز همزمان با هفته وحدت و در آستانه میلاد فرخنده رسول گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش امام جعفر صادق(ع)، همایش بزرگ مسجد کانون وحدت به‌همت کانون فرهنگی هنری انصار در مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای سرمست بخش بندزرک برگزار شد.

شیخ علی رئیسی امام جمعه اهل سنت روستای گودو در این همایش ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ص)، هفته وحدت را میراث گران‌بهای معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست.

وی با تأکید بر پرهیز امت اسلامی از اختلاف، اظهار داشت: آنقدر مشترکات ما مسلمانان زیاد است که اگر علمای دین آنها را برای مردم تبیین کنند، زمینه برای انسجام و همدلی جامعه اسلامی بیش از پیش فراهم خواهد شد و فضایی برای ایجاد اختلاف و سوءاستفاده دشمنان اسلام باقی نمی‌ماند.

امام جمعه اهل سنت روستای گودو گفت: سال‌های سال است که در این منطقه، شیعه و اهل سنت به عنوان برادر در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

وی ضمن قدردانی از برنامه‌های دولت، خواستار توجه بیشتر دولتمردان به مسائل و مشکلات روستاهای منطقه به‌ویژه ایجاد اشتغال برای نسل جوان شد.

وحدت شیعه و اهل سنت خار چشم بدخواهان انقلاب است

حجت الاسلام حسن اسماعیل نژاد امام جماعت مسجد روستای کنار اسماعیل از توابع بخش بندزرک نیز با تبریک هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام و صادق آل محمد(ع)، گفت: وحدت و همدلی شیعه و سنی در هرمزگان به‌ویژه مناطق شرقی استان مثال زدنی است.

وی از وحدت و برادری بین اهل سنت و شیعه منطقه به‌عنوان خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب یاد کرد و یادآور شد: امروز وحدت بین شیعه و اهل سنت در منطقه در بالاترین سطح قرار دارد و با کمال آرامش در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی داریم.

دشمنان به دنبال ترویج اسلام هراسی هستند

عبدالهادی اسدپور بخشدار بندزرک نیز اظهار کرد: دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و ترویج اسلام هراسی تلاش می‌کنند تا مسلمانان را در مقابل هم قرار دهند و لذا وظیفه علمای شیعه و اهل سنت است که با آگاهی بخشی به جامعه کمک کنند در دام دشمن گرفتار نشویم.

شیخ یوسف سلطانی امام جمعه اهل سنت روستای جوشکی، مجتبی فرحی زاده فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی بخش بندزرک و جمعی از طلاب اهل سنت و اهالی شیعه و سنی روستاهای دهستان سرمست بخش بندزرک از دیگر مهمانان این همایش بودند.

مولودی خوانی حجت الاسلام محمد پرهیزگار امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای سرمست و علی قریشی از مداحان روستای زهوکی، تلاوت آیاتی از کلام الله قرآن مجید توسط اسدالله سالاری از قاریان روستای کلوت و اجرای سرود با موضوع وحدت توسط گروه سرود کانون فرهنگی هنری روستای قادرخوانی از دیگر برنامه‌های همایش «مسجد کانون وحدت» در روستای سرمست بود.

همایش بزرگ «مسجد کانون وحدت» در روستای سرمست برگزار شد

همایش بزرگ «مسجد کانون وحدت» در روستای سرمست برگزار شد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha