شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
دولابی

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت به ویژگی های منطقه لارستان اشاره کرد و گفت: مشکل امروز ما هجمه فرهنگی و ولنگاری فضای مجازی و فروپاشی خانواده است؛ این هجمه شیعه و سنی نمی شناسد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در گردهمایی علمای تشیع و تسنن جنوب فارس که به میزبانی لارستان برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی جبهه مقاومت اظهار داشت: مجازات آواره کردن مظلومان از سرزمین خود بدون اینکه هیچ جرمی داشته باشند، هلاکت است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهید دید، افزود: این وعده ای است که براساس آیات متعدد قرآن محقق خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با اشاره به وحدت شیعه و سنی در منطقه لارستان، تصریح کرد: از امتیازات این منطقه همزیستی علمای تشیع و تسنن بوده که الگو است و باید به خاطر این انسجام شاکر خداوند باشیم و این از ویژگی هایی است که خداوند در رابطه با اصحاب پیامبر(ص) وعده داده است.

وی متذکر شد: علمای شیعه و سنی باید مراقب دشمن مشترک باشند؛ مشکل امروز ما هجمه فرهنگی دشمنان بشریت است، این هجمه شیعه و سنی نمی شناسد. مشکل امروز ما مشکل ولنگاری فضای مجازی و فروپاشی خانواده است و بهترین راهبرد مقابله با شبیخون فرهنگی تقویت مساجد است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم وظیفه علما را دفاع از مرزها برشمرد و گفت: ریاست محترم جمهور نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل موضوع خانواده را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: باید از ظرفیت علمای خود چه در بخش تشیع و چه در بخش تسنن استفاده کرد؛ از سیاست های این دولت حمایت از مراکز فرهنگی و مساجد است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون یادآور شد: وظیفه ما برطرف کردن مشکلات مساجد و سایر مراکز فرهنگی است.

وی به موضوع معیشت نیز اشاره کرد و بیان داشت: برخی اقدامات کوتاه مدت است مانند بیمه که دولت بیمه ۷ میلیون نفر را انجام داده است. دومین اقدام کوتاه مدت کالا برگ الکترونیک تا دهک هفتم است، اما اقدامات بلند مدت اقدامات زیر بنایی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی مطرح کرد: مقام معظم رهبری دهه نود را دهه عقب ماندگی خواند؛ در این دهه اوضاع اقتصادی کشور دچار رکود و تورم بود، این عقب ماندگی یک شبه جبران نمی شود.

وی ادامه داد: در دهه نود به دلیل نبود درآمد در کشور، مشکلات زیادی ایجاد شده بود. دولت سیزدهم از افزایش نقدینگی بدون پشتوانه جلوگیری کرد، همچنین دولت برای حل مشکل معیشت تولید را افزایش داد.

مشاور رئیس جمهور احیای ۵ هزار کارخانه را جزو اقدامات دولت برشمرد و اظهار کرد: این دولت با مدیریت صحیح کسری بودجه را مدیریت کرده است، لذا تورم ۶۰ درصد به ۴۵ درصد رسیده که البته این هم زیاد است اما کمتر خواهد شد، پروژه های بسیاری به ثمر خواهد نشست که بودجه کشور افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha