سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان با تشریح اهداف و نتایج عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات پاسخی به تعرضات مستمر رژیم صهیونیستی و افراد تندروی حاضر در کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی بود که باعث هتک حرمت این مکان مقدس شده و سعی می‌شد از طریق آن حس تحقیر نیز به مسلمانان داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهداف و نتایج عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این عملیات پاسخی به تعرضات مستمر رژیم صهیونیستی و افراد تندروی حاضر در کابینه نتانیاهو به مسجدالاقصی بود که باعث هتک حرمت این مکان مقدس شده و سعی می‌شد از طریق آن حس تحقیر نیز به مسلمانان داده شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف این عملیات که کمتر به آن پرداخته‌شده، تلاش‌های مستمر حماس برای تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی بود که دولت نتانیاهو هیچ‌کدام از ابتکارات و طرح‌ها در این خصوص را نمی‌پذیرفت و به همین جهت این عملیات و اسرای صهیونیستی ناشی از آن می‌تواند در مسأله تبادل اسرا، کار برای مقاومت فلسطین را در مقابل دشمن آسان‌تر کند.

حجت الاسلام مصلح بیان داشت: مقاومت اسلامی در همان روز اول به مهم‌ترین هدف خود درهم شکستن سازهای امنیتی، دفاعی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم جعلی رسیده است و از آن پس، رژیم صهیونیستی دچار شکست غیرقابل ترمیم شده است.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: از ابتدای این حملات مشخص بود که پیروز میدان چه کسی است و حماس با عملیات غافلگیرانه خود ثابت کرد می‌تواند یکی از مهم‌ترین عملیات‌های پیچیده نظامی را در شرایط محاصره به اجرا درآورد و در همان روز اول پیروز میدان باشد. شکست سنگین اطلاعاتی، امنیتی- نظامی رژیم صهیونیستی که تعداد قربانیان در طرف فلسطینی، هر قدر هم که باشد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ضعف اطلاعاتی و امنیتی خود را در این میان زیر سؤال ببرد.

وی عنوان کرد: تثبیت و افزایش قدرت مقاومت است که در ذهن تمام دنیا حک شده‌است. اگر تاکنون از مردم غزه به‌عنوان مردمی یاد می‌شد که در برابر تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها ایستادگی کرده اما همیشه آماج حملات نظامی هستند و قدرت و توان مقابله با این تهدیدات را ندارند، از این به‌بعد از آنها با عنوان مردمی یاد می‌شود که می‌توانند عملیات‌های انتقام‌جویانه برگزار کرده و پیچیده‌ترین عملیات‌های نظامی را با سرعت و دقت زیادی به سرانجام برسانند.

حجت الاسلام مصلح اظهار کرد: این عملیات باعث به‌وجود آمدن بازدارندگی در مقابل دشمن صهیونیستی می‌شود؛ یکی از اثرات بسیار مثبت این عملیات برای حماس و نیروهای مقاومت در فلسطین است. رژیم صهیونیستی سعی داشت با پیشبرد مسأله عادی‌سازی روابطش با کشورهای عرب منطقه، ضمن ایجاد بازدارندگی برای خود، بازدارندگی فلسطینیان را نیز دچار فروپاشی کند اما با عملیات نظامی حماس، این بازدارندگی به نفع جریان مقاومت رقم خورد و تا مدت‌ها نیز اثرات آن ادامه خواهد داشت.

امام جمعه برازجان با پرداخت به جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان المعمدانی غزه گفت:حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی احساسات و عواطف هر انسانی را جریحه دار کرد. کشتار و نسل کشی حدود ۱۵۰۰ نفر بی‌گناه جز از دست این رژیم بر نمی آید.

وی با بیان اینکه در این جنایت چند گروه و کشور نقش مستقیم و غیر مستقیم دارند اظهار کرد: پس از شکست مفتضحانه ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات بی نظیر طوفان الاقصی و ناکامی در حمله زمینی و کوچ اجباری مردم غزه این جنایت ها پیش بینی می شد. این جنایت ها علیه کودکان و زنان جز انتقام شکست در میدان نیست.

خطیب جمعه برازجان ابراز کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلیس با حمایت دیپلماتیک و تجهیز تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در این تراژدی نقش دارند. حمله به بیمارستان المعمدانی هنگام ترک صدر اعظم آلمان از تل آویو و پیش از ورود بایدن جز با چراغ سبز این کشورها صورت نمی گرفت.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: شورای امنیت بی خاصیت سازمان ملل نیز در این فاجعه بی نقش نیست. این شورا به جای تامین امنیت مظلوم، نقش نگهبان و پاسبان برای رژیم صهیونیست دارد. وتوی پیش نویس آتش بس و عدم ضمانت اجرایی قوانین مصوب علیه رژیم صهیونیستی نقش شورای امنیت را در جنایت های رژیم صهیونیستی پر رنگ می کند.

وی افزود: کشورهای مسلمان مانند مصر، اردن، امارات و عربستان نیز بی نقش در این جنایت نیستند. همگان می دانند که مصر، عربستان و امارات با حماس مخالفند بنابراین این کشورها جز در ظاهر از حماس حمایت نخواهند کرد.

امام جمعه برازجان گفت: محمود عباس و تشکیلات خود گردان نیز در این فاجعه نقش دارند. حمایت نکردن این تشکیلات از طوفان الاقصی و موافقت برای نشست در اردن با رژیم صهیونیستی و آمریکا شاهد خوبی بر نقش این تشکیلات در این تراژدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha