جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
حجت‌الاسلام حبیب‌‌الله فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که خود شهر قم فی ذاته از قرابت خاصی نزد اهل‌بیت علیهم‌السلام برخوردار است، گفت: سه امام زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها را هم تراز بهشت دانسته از تعبیر «وجب له الجنه» استفاده نموده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد در ویژه‌برنامه سمت خدا که در سالروز وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت، ضمن اشاره به ویژگی‌های شهر مقدس قم و بقاع متبرکه این دیار، با بیان این که برخی از زمان‌ها و مکان‌ها از جایگاه خاصی برخوردارند، اظهار داشت: شب قدر از برترین زمان‌ها و کعبه، حرم نبوی و حرم امام حسین علیه‌السلام نیز از جمله مکان‌های متبرک بر روی زمین است.

وی با بیان این که در روایات اسلامی خاک و سرزمین شهر مقدس قم پیش از وجود مضجع شریف حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها نیز به‌عنوان تربت مقدس ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام یاد شده است، خاطرنشان ساخت: نشست‌وبرخاست در خاک قم و استراحت و زندگی‌کردن در آن شرافت دارد؛ روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام بر اهمیت حضور در دیار قم برای رهایی از فتنه‌های آخرالزمان تصریح نموده‌اند.

کارشناس برنامه به سمت خدا با بیان این که نورانیت نهفته در قم، بلاهای معنوی را از این دیار دور می‌سازد، یادآور شد: در روایات اسلامی تعابیر مختلفی برای شهر مقدس قم ذکر شده که برخی از آنها ویژه و منحصربه‌فرد است؛ شهر مقدس قم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد به تعبیری از امام صادق علیه‌السلام دررابطه‌با جایگاه شهر قم اشاره نمود و با بیان این که خود شهر قم فی ذاته از قرابت خاصی نزد اهل‌بیت علیهم‌السلام برخوردار است، ابراز داشت: برای سکونت و زندگی در قم روایاتی مطرح و دفن مردگان در قم نیز مهم شمرده شده است؛ مؤمنینی که در قم دفن می‌شوند، سختی‌های قیامت را نخواهند دید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha