پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ امام جمعه خورموج گفت: جبهه مقاومت در حال فروپاشی هیمنه نظام استکباری و شکل دادن به نظم نوین جهانی با محوریت مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آیه ۷۵ سوره مبارکه نساء، اظهار داشت: غیرت و تعصب مسلمانان نسبت یکدیگر و بی‌تفاوت نبودن در برابر ناله‌ها و استغاثه‌های سایر مسلمانان و همچنین تلاش برای رهایی مستضعفان از سلطه ستمگران به عنوان هدف اصلی جهاد در اسلام از پیام‌های مهم این آیه شریفه است.

وی در ادامه به ۶ آبان سالگرد شهادت آرمان علی‌وردی و ۱۲ آبان سالروز شهادت روح‌الله عجمیان اشاره کرد و گفت: عامل بقاء ایران اسلامی این است که این شیعه‌ خانه اهل بیت(ع)، دارای متنوع‌ترین گنجینه از شهدای سرافراز است و هر ملتی که هنر شهادت را یاد گرفت، برای همیشه سربلند است، رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم که سرگذشت و سرنوشت‌ نامه انقلاب اسلامی است، مرقوم فرموده‌اند که «استقلال و آزادی ایران اسلامی، دستاورد، بلکه خون‌آوردِ صدها هزار انسان والا و شجاع و فداکار است».

امام جمعه خورموج ادامه داد: واژه خون‌آورد واقعاً همان وصف برازنده‌ای است که باید برای نعمت بی‌بدیل امنیت در جمهوری اسلامی به‌کار برد.

حجت الاسلام زاهددوست با گرامیداشت هشتم آبان، سالروز شهادت حسین فهمیده «روز نوجوان و بسیج دانش آموزی» اظهار کرد: همه نوجوانان ما باید از این نوجوان ۱۳ ساله درس عبرت و جوانمردی و شجاعت بیاموزند، امام خمینی(ره) درباره شهید محمد حسین فهمیده فرمودند: «رهبر ما آن طفل ۱۳ ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم‌ ما بزرگ‌تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید».

امام جمعه خورموج با پرداختن به مساله فلسطین، طوفان الاقصی را تند بادی ویرانگر دانست که بعد از سه هفته همچنان اسرائیل و حامیانش را در می‌نوردد و اظهار کرد: هزاران میلیارد هزینه کرده بودند تا با کمک‌رسانه و عادی سازی روابط با چند کشور کوچک شاید بتوانند مسئله فلسطین را به فراموشی بسپارند، اما امروز مساله فلسطین در دنیا به یک مساله انسانی تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه ما در یک معرکه انسانی، اخلاقی و تمدنی قرار داریم، یادآور شد: طوفان الاقصی عامل انسجام و وحدت امت محمد(ص) شد و روحیه شهامت، شجاعت و شهادت طلبی مردم مسلمان فلسطین همه را به شگفتی وا داشت و امید را در بین امت اسلام زنده کرد.

حجت الاسلام زاهددوست ابراز کرد: ضعف استکبار و رژیم کودک کش صهیونیست برا همه آشکار شد، آنها در مقابل تنها یک گروه کوچک مقاومت کم آوردند و سراسیمه شدند و همه سردمداران مدعی ابرقدرتی جهان مانند آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه در اتاق جنگ صهیونیست‌ها جمع شدند و رسما اعلام کردند که هدفمان نابودی حماس و آزاد سازی اسراست، اما تا امروز جز بمباران بیمارستان مسجد، مدرسه و کلیسا هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در حال فروپاشی هیمنه نظام استکباری و شکل دادن به نظم نوین جهانی با محوریت مقاومت است، خاطرنشان کرد: در این بین حمایت شرم‌آور کشورهای مدعی حقوق بشر در رأس آنها آمریکای قلدر و جنایتکار از جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی، آبروی نداشته شان را در دنیا به باد داد، از این پس هیچ انسان آزاده‌ای برای مواضع این کشورها پشیزی اعتبار قائل نیست.

امام جمعه خورموج با مطرح کردن این سوال که چرا غرب از طوفان الاقصی این همه به وحشت افتاده و ترسان است، گفت: آنها می‌دانند این طوفان از فلسطین آغاز شده اما منافع آمریکا و غرب را در کل منطقه هدف قرار خواهد داد، می‌دانند این طوفان بنیان رژیم صهیونیستی را از بیخ برخواهد کند و پس لرزه‌های آن به تمام کشورهای ظالم و مستبد غرب هم خواهد رسید و آنها هم در امان نخواهند بود، آنها خوب می‌دانند این عملیات، یک حرکت تهاجمی در مقابل سیاست آمریکایی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه است.

وی ادامه داد: از طرفی جنایتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد هولوکاست واقعی و مصداق نسل‌کشی است، برای جبران این بی‌اعتباری و شکست مفتضحانه خود، تا کنون بیش از ۷ هزار زن و مرد و کودک را قتل عام کرده‌اند، تصاویر دردناک اجساد تکه تکه شده قربانیان این جنایت به‌خصوص کودکان نشان می‌دهد اساساً حقوق بشر معنایی برای غرب ندارد.

حجت الاسلام زاهددوست یادآور شد: اسرائیل صدها هزار نفر را بدون برق و آب و غذا رها کرده و به غیرنظامیان، حتی کودکان و زنان هم‌ رحم نمی‌کند که همه اینها نقض خطرناک قوانین بین‌المللی است و مصداق عینی جنایت جنگی و نسل‌کشی است، اما همه خباثت‌ها و پلیدی‌های عالم زیر سر ام الفساد و شیطان اکبر یعنی آمریکاست، به‌همین دلیل تا آخرین رمق فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا.

امام جمعه خورموج با پرداختن به مشکلات شهر خورموج، خاطرنشان کرد: برخی از محلات حاشیه‌ای و محروم شهر نیازمند ارائه ابتدایی‌ترین خدمات شهروندی هستند و با سایر محلات فاصله بسیاری دارند که باید به‌شکل ویژه به آنها رسیدگی شود، شورای شهر با کنار گذاشتن برخی اختلافات با انسجام و اتحاد به‌دنبال خدمت رسانی به شهروندان باشد تا امورات بهتر جلو رود.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال محله غرب بلوار بسیج یا محله میر ارم در خیابان شهید اندام شهر خورموج بنده از نزدیک سرکشی کردم و دیدم که برخی منازل حتی از ابتدایی‌ترین امکانات مانند آب و برق هم محروم هستند، یا وضعیت تملک زمین منازل آنها نامعلوم بود، وضعیت آسفالت خیابان و معابر آنها بسیار نامطلوب بود، این مسائل باید رفع شود همه اینها همشهریان ما هستند و فرقی نمی‌کند در کدام خیابان زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: رعایت عدالت در مصوبات و اقدامات و توزیع اعتبارات امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha