یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس از سنگر مدرسه به سنگر دفاع از اسلام و کشور شتافتند و لذا نسل جوان بایستی الگوهایی مثل فهمیده‌ها را بشناسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، اظهار داشت: غزه ۱۸ سال در محاصره است و رژیم صهیونیستی ۷۵ سال ملت فلسطین را قتل عام کرده و هر نوع جنایتی را در حق این ملت انجام داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد شهدای بمباران غزه کودکان و زنان هستند، اظهار کرد: باید از جامعه جهانی سوال پرسید آیا بیمارستان، یک منطقه نظامی یا پادگان بود که ۶ هزار بمب ساخت آمریکا با وزن یک تُن را بر سر این غیر نظامیان ریختند. ‌

امام جمعه زنجان گفت: این رژیم غاصب با گذشت این مدت هنوز جرئت جنگ تن به تن را ندارد و متکی به حمایت‌های آمریکا است.

وی به هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش آموز شهید حسین فهمیده اشاره کرد و ادامه داد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دوران دفاع مقدس از سنگر مدرسه به سنگر دفاع از اسلام و کشور شتافتند و لذا نسل جوان بایستی الگوهایی مثل فهمیده‌ها را بشناسند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی، نقش آموزش و پرورش، خانواده، جوامع و سازمان‌های فرهنگی و همچنین پایگاه و مساجد را در تعالی و رشد نوجوانان موثر دانست و خاطرنشان کرد: همراهی و همدلی خانواده و مدرسه با جبهه‌های فرهنگی لازمه این مسیر است.

وی با بیان اینکه بسیج دانش آموزی مطمئن‌ترین بستر رشد دینی نوجوانان است، بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ و روز دانش آموز امسال بایستی پرشورتر از همیشه برگزار شود، چرا که این جوانان انقلابی ثابت کردند همواره پشتیبان انقلاب هستند.

امام جمعه زنجان با گرامیداشت سالروز شهادت طلبه شهید آرمان علی وردی در ۶ آبان و روح الله عجمیان در ۱۲ آبان، اظهار کرد: ایران شیعه، خانه اهل بیت(ع) است و گنجینه‌های فنا ناپذیر ما همین جوانان و شهدایی هستند که در عرصه‌های مختلف برای سرافرازی نظام و اسلام جانفشانی کردند.

وی در بخش دیگر به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و گفت: وجود مبارکه حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم این شهر را به نقطه ثقل گسترش فرهنگ دینی تبدیل کرده و مایه برکت در کشور ایران شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha