شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
کد خبر: 1115825
۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
زرندیه

حوزه / دومین جلسه کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه مقدماتی توسط دبیر کانون هلال احمر مدرسه کوثر زرندیه با حضور طلاب و بانوان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه دوم کلاس‌های آموزش کمک‌های اولیه مقدماتی توسط خانم زهرا موقر دبیر کانون هلال احمر مدرسه کوثر زرندیه با حضور طلاب و بانوان شهرستان برگزار شد.

در این جلسه اصول و مهارت‌های اولیه امداد و کمک‌های اولیه و آموزش تزریقات توسط خانم موقر به طلاب آموزش داده شد.

دبیر کانون هلال احمر مدرسه کوثر زرندیه بیان کرد: کمک‌های اولیه شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه‌ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی به انجام می‌شود.

موقر تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند شامل موارد ساده‌ای مانند، پانسمان زخم و جراحت و یا مواردی مشکل‌تر نظیر انجام عملیات احیای قلبی، ریوی باشد.

وی به برخی از اهداف کمک‌های اولیه اشاره کرد و یادآور شد: این اهداف شامل نجات جان مصدوم، جلوگیری از وخیم‌تر شدن حال او و افزایش احتمال بهبودی و کاهش درد و رنج می‌شود.

موقر خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هلال احمر بر پایه اصولی همچون انسانیت و بی‌غرضی و بی‌طرفی و نداشتن وابستگی برقرار است که یک خدمت کاملا داوطلبانه و بدون سودآوری است که جمعیت هلال احمر از ویژگی یگانگی و جهان شمولی برخوردار است.

وی آشنایی با اصول کمک‌های اولیه و امدادگری و وظایف مهم آن‌ها را امری ضروری دانست و اظهار کرد: از این رو، یادگیری کمک‌های اولیه برای تمامی افراد جامعه لازم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha