جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه فاطمیه نقده

حوزه/ رضاوندی گفت: یکی از صفات ناپسندی که باید انسان ترک کند، دروغ گفتن است و در روایاتی بیان شده که همه بدی ها در یک صندوق جمع شده اند و کلید آن دروغ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مرحمت رضاوندی امروز در نشست اخلاقی و تربیتی که در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائلی که باید در زندگی به آن توجه جدی شود، دوری از عصبانیت و کظم غیظ است چرا که در حالت خشم کاری از انسان سر می زند که برخی وقت ها جبران آن غیر ممکن است.

وی ادامه داد: در روایات بیان شده که وقتی عصبانی شدید حالات خود را تغییر دهید و این امر تاثیر بسزایی در آرام کردن انسان دارد و از جمله جاهایی که شیطان بر انسان مسلط می شود، حالت غضب و خشم است و خشم در نابود کردن زندگی دنیایی و دین چنان کارآمد است که علی علیه السلام آن را «جند عظیم شیطان» می داند تا انسان را نابود کند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه نقده خاطرنشان کرد: شکی نیست که آتش خشم را شیطان در قلب آدمی، روشن می سازد و اوست که بر افزایش آن پافشاری دارد و لذا برای ریشه کن شدن عصبانیّت باید شیطان را از خود دور نماییم.

وی در ادامه دروغ گفتن را یکی دیگر از صفات ناپسند انسانی عنوان کرد و گفت: یکی از صفات ناپسندی که باید انسان ترک کند، دروغ گفتن است و در روایاتی بیان شده که همه بدی ها در یک صندوق جمع شده اند و کلید آن دروغ است.

رضاوندی افزود: انسان با دروغ گفتن می تواند مرتکب دیگران گناهان هم بشود و لذا علاوه بر این که خودمان باید دروغ گفتن را ترک کنیم، بلکه لازم است فرزندان خودمان را به ترک دروغ عادت بدهیم .

وی تصریح کرد: برخی ها در هرکاری به دروغ متوسل می شوند و سعی می کنند کارشان را با دروغ پیش ببرند، خداوند چون خود صادق است، دوست دارد انسان ها هم این صفت را دارا باشند و در روایات و آیات قرآن انسان های صادق را اهل بهشت معرفی کرده اند .

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha