شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
سواد رسانه

حوزه/ کارشناس سواد رسانه و فضای مجازی، گفت: گاهی اوقات یک مسئله در بین همه مردم فراگیر می‌شود و بدون آنکه ریشه و حقیقت آن بررسی شود، در سطح بالایی در جهان ترند می‌شود این دقیقا همان امری است که باعث شد مشکلات سال گذشته در بین قشر نوجوان شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات دوره سواد رسانه با حضور حجت الاسلام امیر حسین یوسفی کارشناس سواد رسانه و فضای مجازی امروز برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی در ابتدا موتورهای جستجوی جهانی را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: گاهی اوقات یک مسئله در بین همه مردم فراگیر می‌شود و بدون آنکه ریشه و حقیقت آن بررسی شود، در سطح بالایی در جهان ترند می‌شود این دقیقا همان امری است که باعث شد مشکلات سال گذشته در بین قشر نوجوان شکل گیرد.

کارشناس سواد رسانه و فضای مجازی، خاطرنشان کرد: امروزه برای دستیابی به اطلاعات از سه روش می‌توان استفاده کرد، ۱-شبکه‌های اجتماعی ۲-موتورهای جستجو ۳-دانش نامه و ویکی پدیا که در بین موتورهای جستجو رتبه اول در جهان متعلق به گوگل و رتبه‌های بعدی متعلق به یاندکس روسیه می‌باشد.

وی افزود: با بررسی تعداد بازدید پیام‌ها، سرچ در وب، رتبه بندی یک خبر به این نتیجه می‌رسیم پیام‌هایی که در جستجوی هر فرد در ابتدا قرار می‌گیرد به‌صورت کاملا برنامه ریزی شده و با توجه به سلیقه، روحیه و اعتقادات فرد است.

حجت الاسلام یوسفی تصریح کرد: متأسفانه همه مردم جهان امروزه با دسترسی گسترده به حجم بالای اینترنت در یک زندان شیشه‌ای حبس شده‌اند و تصور می‌کنند تمام اطلاعاتی که در دسترس شان قرار دارد با حقیقت یکی است.

بسیاری از موضوعات در فضای مجازی بدون آنکه ریشه و حقیقت آن بررسی شود، ترند می‌شود

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha