یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
وسام یاسین تحلیلگر لبنانی

حوزه/ یک تحلیلگر سیاسی لبنان گفت: رژیم صهیونیستی از بحران وجودی بی‌سابقه رنج می‌برد و داده‌های واقعی به دست آمده نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت، اعتقاد راسخ دارند که رژیم صهیونیستی در دوره احتضار خود به سر می‌برد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر وسام یاسین تحلیلگر سیاسی لبنانی در جریان نشست شورای سیاسی ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین که در بیروت با عنوان "بازخوانی نبرد طوفان الاقصی" و با حضور جمعی از اعضای جامعه بحرینی برگزار شد خاطرنشان کرد: سه مقوله اساسی وجود دارد که بیانگر این است اسرائیل از بحران وجودی رنج می‌برد و نشانگر ماهیت سقوطی است که این نهاد ناپایدار به سوی آن کشیده می‌شود؛ اولین آن را در جغرافیای انسانی این رژیم می‌توان دید که کاهش روزافزون جمعیتی صهیونیست‌ها چه به دلیل مهاجرت و فرار از رژیم اشغالگر و چه به دلیل افزایش جمعیت در میان فلسطینی‌ها به آن دچار شده است؛ این جغرافیای جمعیتی در تعمیق خطرات پیش روی رژیم اشغالگر بسیار مهم است.

وی افزود: مقوله دوم به فروپاشی سیاست‌های نظامی این نهاد موقت اشاره دارد و آن این است که دکترین نظامی آنها که در گذشته جنگ‌های چند جانبه را به راه می‌انداخت به جهات متعددی به لرزه افتاده است و رژیم اشغالگر جرأت راه اندازی جنگ گسترده و یا در مقیاس مداخلات نظامی چند گانه را ندارد.

او ادامه داد: مقوله آخر مربوط به کاهش نقش کاربردی موجودیت صهیونیستی برای قدرت‌های بزرگ استعماری و ناتوانی آن در انجام وظایفی است که به خاطر آن به وجود آمده است.

دکتر یاسین با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی نماد برتری مقاومت فلسطین ‌است؛ تصریح کرد: این عملیات توانست با تضعیف این رژیم، لرزاندن پایه‌های آن، هموار کردن راه برای نابودی آن و در نتیجه آزادسازی تمام فلسطین، تاریخ مهمی را رقم بزند.

تحلیلگر سیاسی لبنان گفت: رژیم صهیونیستی از بحران وجودی بی‌سابقه رنج می‌برد و داده‌های واقعی به دست آمده نشان می‌دهد که نیروهای مقاومت، اعتقاد راسخ دارند که رژیم صهیونیستی در دوره احتضار خود به سر می‌برد.

او افزود: تجلیل از این برتری فلسطینیان و نگریستن به آن از منظر توان محور مقاومت و ملت‌های حامی آن بر ایجاد نیروی بزرگ آزادی‌بخش و آماده‌سازی مبارزان قهرمان و توانمند در جهت برنامه ریزی ورود به نبردهای پیش رو و دستیابی به پیروزی‌های بزرگ لازم است چرا که به مردم اعلان داشت آموزه "ارتش شکست ناپذیر" افسانه‌ای متلاشی شده است.

تحلیلگر لبنانی با بیان اینکه مقاومت فلسطین در غزه در بالاترین قدرت و آمادگی خود قرار دارد و آمادگی کامل برای رویارویی بزرگ با ارتش صهیونیستی در همه سطوح را دارد؛ تصریح کرد: جنایات بزرگ و کشتارهای روزانه که شهروندان غزه در معرض آن قرار دارند، بر نیروی جبهه مقاومت که از برنامه‌های بی‌نقصی برخوردار است، در پایان دادن به ارتش صهیونیستی و تبدیل غزه به قبرستان واقعی متجاوزان صهیونیست، تأثیر مضاعف می‌گذارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه محور مقاومت در نبرد جاری غزه با قدرت حضور دارد و بخش‌های آن با برنامه ریزی‌های اندیشیده شده و یکپارچه در این عملیات سهیم هستند؛ گفت: این محور به قدرت جبهه مقاومت فلسطین در غزه و توان سازمانی، نظامی و میدانی آن در مدیریت نبرد با دشمن صهیونیستی و ارتش شکست خورده آن اطمینان کامل دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha