چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست خواستار کنترل افزایش بی رویه رهن و اجاره مسکن در خورموج شد و گفت: در این شرایط سخت اقتصادی باید افزایش سرسام آور و بی رویه اجاره بها و رهن مسکن کنترل شود و جلوی روند افزایش آن گرفته شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: آیه دوم سوره مبارکه حشر مصداق عینی یوم‌الله ۱۳ آبان و واقعه تسخیر لانه جاسوسی است و از مهم‌ترین پیام‌های آیه شریفه این است که اولا بدانیم قدرت مسلمانان فقط امکانات نظامی و مادی نیست، بلکه یاری خداوند مهمترین قدرت مسلمانان است، ثانیا همه پیروزی‌ها را از جانب خدا بدانیم و ثالثا خداوند در دل دشمنان دین رعب می‌اندازد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان سالروز سه رویداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است، گفت: تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، که هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود.

امام جمعه خورموج یادآور شد: استکبار ستیزی و فرهنگ مبارزه با کفر و استکبار بزرگترین آرمان انقلاب اسلامی است، امروز مهمترین هدف دشمن تلاش برای فاصله گرفتن مردم خصوصا جوانان ما از مقاومت و استکبار ستیزی است، اما به فضل الهی جوانان امروز آگاه‌تر، هوشیارتر و مقاوم‌تر از نسل دیروز هستند و با قدرت بصیرت خود توطئه استکبار را می‌شناسند و راه پرافتخار شهید فهمیده‌ها را با قدرت و باصلابت ادامه خواهند داد.

امام جمعه خورموج با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، اظهار کرد: مقوله فرهنگ اگر در متن جامعه قرار گیرد تحول ایجاد می‌کند، چرا که هر جا به موضوع فرهنگ توجه بیشتری شده توفیقات بهتری نیز در آن جامعه به دست آمده است.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان اتاق فکر فرهنگی در هر شهرستان، باید فرهنگ اسلامی را در جامعه پیاده سازی کند، فرهنگ باید هویت اسلامی باشد و اگر هویت ما را غصب کردند و فرهنگ غربی را جایگزین آن کردند ما بازنده خواهیم شد.

حجت الاسلام زاهددوست اظهار کرد: ارزش‌ها، هنجارها و باورها و اعتقادات سه رکن اصلی تشکیل دهنده فرهنگ یک جامعه است و وقتی فرهنگ یک جامعه متزلزل می‌شود که ارزش‌ها، باورها و هنجارهای آن جامعه تغییر کند، لذا باید از فرهنگ دینی خود صیانت کنیم.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و خاطرنشان کرد: کشتار چهار هزار کودک در ظرف سه هفته جنایتی بی‌سابقه در تاریخ است، لذا هوشیاری امت اسلامی در قبال حوادث غزه که در واقع میدان تقابل «حق و باطل» و «ایمان و استکبار» می‌باشد، لازم است.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: مردم غزه با صبر خود، وجدان بشری را به حرکت درآوردند، می‌بینید امروز جمعیت‌های انبوه حتی در خیابان‌های آمریکا و کشورهای غربی، علیه اسرائیل و در موارد زیادی علیه آمریکا شعار می‌دهند.

امام جمعه خورموج گفت: در برابر تحلیل‌های مضحک برخی منابع غربی که گفتند ساماندهی اجتماعات حمایت از فلسطین در انگلیس کار ایران است، رهبر معظم انقلاب با کنایه به اینگونه تحلیل‌های مضحک فرمودند: لابد این اجتماعات کار بسیج لندن و بسیج پاریس است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت به سمت نظم نوین جهانی آغاز شد، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی قطعا در پیشبرد اصول راهبردی جهان اسلام و حرکت به‌سوی نظم نوین جهانی موثر خواهد بود، طوفان الاقصی جهان اسلام را متحد کرد، فرهنگ مقاومت را نهادینه‌تر و ملت‌های عالم را بیدارتر و مسئله فلسطین و مسئله مقاومت را به مسئله اول جهان بشریت تبدیل کرد.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: خون حدود ۱۰ هزار شهید مظلوم غزه بی اثر نخواهد بود، درود بر شرافت مردم ایران اسلامی، حزب الله لبنان، انصارالله یمن و مقاومت عراق که به فریاد مردم مظلوم غزه شتافتند و برخی از مدعیان مسلمانی در این آزمون غزه مردود شدند.

خطیب جمعه خورموج یادآور شد: آمریکا شریک اصلی جنایات رژیم پلید صهیونیستی در ریختن خون حدود ۱۰ هزار انسان بی گناه در غزه است و باید تاوان آن را پس دهد، اگر حمایت همه جانبه آمریکا نبود، دولت فاسد و دروغین صهیونیستی در همان هفته اول از بین رفته بود، بنابراین فاجعه‌آفرینی امروز صهیونیست‌ها در غزه به کمک و در واقع به دست آمریکایی‌ها است.

حجت الاسلام زاهددوست خواستار کنترل افزایش بی رویه رهن و اجاره مسکن در خورموج شد و ابراز کرد: در این شرایط سخت اقتصادی باید افزایش سرسام آور و بی رویه اجاره بها و رهن مسکن کنترل شود و جلوی روند افزایش آن گرفته شود، بنگاه‌های املاک و صاحب خانه‌ها رعایت حال مستاجران خصوصا افراد کم درآمد را در این شرایط و اوضاع اقتصادی بیشتر داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه از گرانی یکباره رهن و اجاره گله مند هستند، اغلب مستاجران خانواده‌هایی هستند که توان پرداخت بهای اجاره سنگین را ندارد لذا باید متولیان امر به طور جدی برای ساماندهی وضعیت رهن و اجاره های سنگین در این شهر ورود کنند.

امام جمعه خورموج گفت: چطور ممکن است خانه‌ای که یک سال قبل مبلغ اجاره بهای آن یک میلیون بوده و امسال بدون هیچ پشتوانه قانونی و منطقی به یکباره با چند برابر میزان رهن و اجاره برسد، باید با بنگاه‌های املاک متخلف و صاحب خانه‌هایی که اصرار بر بی انصافی دارند برخورد قانونی شود و دستگاه قضایی هم باید برای ساماندهی وضعیت اجاره مسکن با قاطعیت ورود کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha