شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان گفت: امروز وظیفه امت اسلامی این است که رژیم غاصب را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی و این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و بهترین مکان برای این معنی نمازهای جمعه کشورهای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، با تشکر از خدمات و تلاش‌های دولت در عرصه پیگیری در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری، اظهار داشت: تسریع در احداث آب شیرین کن شهر بنک و افزایش ظرفیت آب شیرین کن کنگان برای ساماندهی مشکل آب در این منطقه و نیز سرعت بخشیدن در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان تخصصی کنگان، از مطالبات مهم مردم است.

وی به موضوع جذب ۸۵۸ نیروی بومی استان توسط مجتمع گاز از طریق آزمون اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه هنوز نتایج به‌صورت رسمی اعلام نشده اما درخواست این است مسئولان مربوطه از جمله مقامات نفتی و دولتی به هر نوع ممکن نسبت به جذب نیروهای بومی همت کنند.

امام جمعه کنگان افزود: بهانه‌هایی مانند امتیاز نیاوردن در آزمون قابل پذیرش نیست و مسئولان مربوطه با آموزش و مانند آن این مشکل را حل کنند، چرا که این حق جوانان بومی بویژه میزبانان صنعت است که از نعمت اشتغال بهره مند شوند.

حجت الاسلام محمودی به ابلاغ سیاست‌های کلی دریامحور به قوای سه گانه توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم با اجرایی شدن این سیاست‌ها شاهد افزایش کار و ثروت و اقتدار در حوزه‌های مختلف دریا و ساحل و فراساحل و پس کرانه‌ها باشیم.

وی در ادامه به سخنان اخیر سید مقاومت و دبیرکل حزب الله لبنان در مورد عملیات بزرگ طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: توان بالای مقاومت و قدرت بازدارندگی حماس، بازخوانی حماسه ۳۳ روزه حزب الله لبنان و قدرت میدانی اطلاعاتی و رصد گری مقاومت، بازنده بودن رژیم کودک کش و اشغالگر صهیونیستی در این جنگ نابرابر از مهمترین محورهای سخنان سید حسن نصرالله بود.

امام جمعه کنگان اظهار کرد: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و یکی از برکات جنگ غزه این بود که ماهیت آمریکا و اسرائیل را برای دنیا آشکار کرد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: امروز وظیفه امت اسلامی این است که رژیم غاصب را به عنوان جنایتکار جنگی معرفی و این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل و بهترین مکان برای این معنی نمازهای جمعه کشورهای اسلامی است.

وی با گرامیداشت فیلسوف، فقیه و مفسر بزرگ علامه طباطبایی و با اشاره به آثار و برکات آن عالم بزرگ، عنوان کرد: یکی از افتخارات بزرگ علامه طباطبایی تربیت شاگردانی مانند علامه مطهری، علامه مصباح، علامه حسن زاده آملی و شخصیتی مانند رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه کنگان با گرامیداشت روز کتاب و کتابخوانی و بیان اینکه این روز فرصتی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است، بیان کرد: همه باید تلاش کنند میل و رغبت به مطالعه در جامعه افزایش دهند.

حجت الاسلام محمودی، اهتمام به کتاب و کتابخوانی را از مطالبات جدی رهبری ذکر و با تأکید بر ضرورت توجه به مسابقات کتابخوانی توسط نهادهای فرهنگی، خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های جمعی از فرهنگیان شهرستان، تأسیس یک کتابخانه برای مدارس است که بنده ضمن حمایت مجددا از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا دارم این مسئله را پیگیری کنند.

وی به حضور حجت الاسلام قاسمی از اساتید مبارز حوزه و دانشگاه در مدارس شهرستان کنگان به دعوت نهاد نماز جمعه کنگان اشاره کرد و با تشکر از استقبال مدارس و دانش آموزان از همکاری آنان تقدیر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha