جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
کد خبر: 1120114
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
اراک

حوزه/به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کلاس درس طلاب مدرسه ریحانة النبی (س) اراک در کتابخانه این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و در ادامه طرح برگزاری کلاس درس در کتابخانه مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک، خانم جلالی مدیر این مدرسه امروز پس از برگزاری درس احکام در این مکان به معرفی کتاب تحریرالوسیله حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و پیرامون این کتاب نکاتی را بیان کرد.

وی گفت: حضرت امام(ره) از اوائل دهه ۲۰ شمسی تدریس درس خارج را آغاز کرد، از سال ۱۳۲۵ نوشتن تعلیقه بر وسیله النجاة آیت‌الله‌العظمی مرحوم‌سید ابوالحسن اصفهانی را آغاز و در سال ۱۳۳۲ به پایان برد و در پی آن تا سال ۱۳۳۵ بر العروة الوثقی مرحوم آیت الله العظمی سید محمد کاظم یزدی تعلیقه نوشت.

جلالی اظهار کرد: از آنجایی که نه وسیله النجاة دربردارنده همه ابواب و فصول فقه امامیه بود و نه عروة الوثقی، امام(ره) در پی نوشتن کتابی در بردارنده تمامی ابواب فقه شیعه بود که این توفیق هنگام تبعید به ترکیه اتفاق افتاد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانة النبی (س) اراک خاطرنشان ساخت: امام (ره) در مدت سیزده ماهی که ترکیه بود، تعلیقه‌های بر وسیله النجاة افزود و بدین وسیله جلد اول تحریر الوسیله را نوشت و با تغییر محل تبعید امام از ترکیه به نجف اشرف، جلد دوم تحریر الوسیله در نجف نوشته شد و از همان نیمه دهه چهل شمسی تاکنون به شکل‌های گوناگون چاپ و منتشر شده است.

وی در پایان افزود: وسیله النجاة سید اصفهانی در بردارنده چهل کتاب فقهی بود، ولی تحریر الوسیله پنجاه کتاب فقهی دارد؛ امام ابوابی را نوشته که در کتاب‌های فتوایی متأخرین یافت نمی‌شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha