پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ریاحی

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: خبرنگار می تواند بسیار تحول ایجاد کند، اما شرط آن این است که به درستی و بدون  دروغ و حزب گرایی خبر تهیه شود، لذا باید قدر خود را بدانید، زیرا کار زیادی از رسانه بر می آید.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با هیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعات اصفهان، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی کل تولید برق کشور ۷ هزار مگاوات بود که بخش زیادی از آن شخصی بوده و سراسری نبود، اما اکنون تولید برق به بیش از ۸۰ هزار مگاوات می‌رسد و این خود نشانه توسعه عدالت اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان، با اشاره به پیشرفت روستاها در زمینه‌های مختلف و لزوم پرداختن رسانه‌ها به این مسائل، گفت: پیش از انقلاب اسلامی در تمام کشور تنها یک اتوبان وجود داشت که آن نیز پس از انقلاب تکمیل شد اما اکنون تمام شهرستان‌های کشور دارای جاده‌های مواصلاتی دوبانده می‌باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد، تضعیف دولت‌ها و عدم تبیین پیشرفت‌های به دست آمده را امری مطلوب برای دشمنان نظام و انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: صرف اعتراض و ندیدن بخش پر لیوان، سبب بی‌انصافی می‌شود، بنابراین نباید دولت‌ها را تضعیف کرد و مردم را دلسرد نمود، چرا که دشمن می‌خواهد مردم را از حکومت مستقر دور کند.

وی اضافه کرد: مسئله تبیین که رهبر معظم انقلاب برآن تأکید دارند، به این معنا است که باید کارهایی که انجام شده برای مردم و به‌خصوص برای جوانان که نمی‌دانند پیش از انقلاب وضع کشور چگونه بوده و تصور می‌کنند همواره به همین شکل بوده، بیان شود.

نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد: در کار رسانه باید عقل جمعی کار کند و آن چه را که دشمن به آن حمله کرده باید در برابر آن ایستاد، در غیر این صورت همراهی با دشمن می‌باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه نظامی، گفت: شرایط کشور در زمینه تسلیحات این گونه بود که در هشت سال دفاع مقدس، گلوله آرپی جی نداشتیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی آمریکا می‌ترسید که ما از جایی اسلحه خریداری کنیم، امروز از آن می‌ترسد که ما به جایی اسلحه بفروشیم و این بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تبدیل شدن رسانه‌های ایران به رسانه‌های منبع و مرجع در دنیا را یکی از آروزهای خود عنوان کرد و ادامه داد: از آرزوهای ما این بود که اگر انقلاب کنیم و دولت تشکیل دهیم، همه دنیا کلام راست را از روزنامه‌های ما دریافت می‌کنند و منبع درست می‌باشیم.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اهمیت عدالت ورزی خبرنگار و راوی خبر، تصریح کرد: خبرنگار می‌تواند بسیار تحول ایجاد کند، اما شرط آن این است که به‌درستی و بدون دروغ و حزب گرایی خبر تهیه شود، لذا باید قدر خود را بدانید، زیرا کار زیادی از رسانه بر می‌آید.

در ابتدای این دیدار نماینده اعضای هیئت مدیره مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان گزارشی از فعالیت‌های این مجتمع ارائه کردند و حجت الاسلام میثم ریاحی مدیر این مجتمع نیز اظهار کرد: مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان در سال ۹۳ به بهره برداری رسید و یک سوم رسانه‌های اصفهان در این مجتمع فعالیت می‌کنند که شامل ۹۰ عنوان رسانه می‌باشد و هزینه‌های آن را نیز شهرداری پرداخت می‌نماید.

وی افزود: در این چند ماه اخیر برنامه‌هایی دنبال شده که برای اولین بار در کشور بوده، از جمله تاسیس هیئت صلح و سازش رسانه‌ها، ایجاد اولین خانه هلال مطبوعات و رسانه‌ها در کشور، ایجاد اولین کانون خون رسانه در کشور و بازدید اصحاب رسانه در راهیان پیشرفت بخشی از این فعالیت‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طرحی را بر مبنای بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند مسئولین باید پاسخ بدهند و در پیشگاه ملت پاسخگو باشند شروع نموده‌ایم که بر اساس آن مدیران را تحت عنوان "مسئولین پاسخ می‌دهند" دعوت نموده و نشست مطبوعاتی با مسئولین برگزار می‌شود، هم چنین برگزاری نشست همدلی، برگزاری نمایشگاه آثار پیشکسوتان رسانه و مطبوعات و برگزاری جشنواره مردمی مطبوعات از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این مدت در این مجتمع انجام شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha