شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
تصاویبر/ نشست خبری گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی

حوزه/ مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد آیت الله موسوی اردبیلی با موضوع«آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره) و تربیت دینی» با پیام آیت الله سبحانی در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سید مسعود موسوی اردبیلی، رئیس دانشگاه مفید امروز(دوشنبه۲۹آبان ماه) در نشست خبری گرامیداشت هفتمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی با موضوع آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره) و تربیت دینی» گفت: این مرجع عالیقدر همیشه نسبت به تربیت دینی توجه و اهتمام ویژه داشتند.

وی با بیان اینکه روش ایشان در تربیت دینی تعادل بود و به هیچ وجه اهل کم گذاشتن در تربیت دینی و یا افراط در تربیت دینی نبودند، گفت: ایشان به عقلانی بودن تربیت دینی اعتقاد داشتند یعنی تربیت دینی به نحوی ارائه کنید که مورد قبول عقل باشد و اگر این شیوه در پیش گرفته شود عالمانه نیز می‌شود.

رئیس دانشگاه مفید تصریح کرد: در همین راستا آیت الله موسوی اردبیلی ۱۰ سال قبل از انقلاب اسلامی شروع به تأسیس مدارس مفید کردند تا انسان‌های کارآمد و دینی، تربیت کنند و امروز ۱۴ مدرسه وجود دارد که ایشان تاسیس کرده اند..

حجت الاسلام سعید رهایی دبیر علمی این همایش نیز در این جلسه گفت: دانشگاه مفید همیشه سعی در تحقق اهداف بلند آیت الله موسوی اردبیلی که همانا تقریب واقعی بین حوزه و دانشگاه بود، داشته است

وی ادامه داد: توجه این مرجع عالیقدر به تربیت دینی به گونه ای بود که از مهد های کودک تا دانشگاه و از سطوح پایین حوزه تا سطح اجتهاد مراکزی را ایجاد کرده و ساماندهی کردند و در این مسیر شخصیت هایی چون مطهری، مفتح، امام موسی صدر، بهشتی، باهنر و... ایشان را همراهی کردند.

حجت الاسلام رهایی افزود: در راستای معرفی این مرجع تقلید و فعالیت های ایشان در عرصه های مختلف بویژه تربیت دینی هرساله گرامیداشت سالگرد ارتحال ایشان به همت دانشگاه مفید برگزار می شود و امسال نیز گرامیداشت هفتمین سالگرد آیت الله موسوی اردبیلی با موضوع«آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره) و تربیت دینی» برگزار می شود.

وی تصریح کرد: مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد مؤسس دانشگاه مفید (پنج شنبه دوم آذرماه) از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۵۰ با موضوع «آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره) و تربیت دینی» در دانشگاه مفید برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: این همایش با پیام آیت الله العظمی سبحانی و با سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha