دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مصلح

حجت الاسلام مصلح گفت: شفاعت معصومین (ع) به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد، چرا که مرز بین کفر و اسلام نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد حضرت رسول (ص) حضور یافت و ضمن دیدار با اهالی محله و اقامه نماز جماعت، پیرامون اهمیت نماز اول وقت به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام حسن مصلح ادامه داد: شفاعت معصومین (ع) به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی رسد؛ مرز بین کفر و اسلام نماز است و باعث دوری از منکرات می گردد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: تاخیر در وقت نماز، فراهم نکردن مقدمات نماز، عدم حضور در مسجد و نماز جماعت، تند خواندن نماز و رعایت نکردن ارکان، عدم آرامش و حضور قلب در نماز به معنای کوچک شمردن نماز است.

وی در پایان از هیأت امنای مسجد که در امورات فرهنگی مذهبی فعالیت خوبی دارند تشکر کرد.

مهمترین شاخصه و ویژگی مؤمن دلبستگی‌ اش به نماز است

امام جمعه برازجان همچنین صبح امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول رضوان برازجان حضور یافت و ضمن طرح سوال و اعطای جایزه، پیرامون اهمیت نماز به سخنرانی پرداخت.

حجتالاسلام مصلح در این مراسم گفت: اهمیت نماز تا جایی است که اصل و اساس دین است و مهمترین شاخصه و ویژگی مؤمن دلبستگی‌ اش به نماز و مداومت در بجا آوردن آن است.

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم می‌خوانیم که جهنمیان بی‌نمازی را علّت دوزخی شدن خود دانسته‌اند: «ما سَلَکَکُم فِی سَقَرَ؟ قَالوا: لَم نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ‏» بدین معنا که «چه چیز موجب دوزخی شدنتان شده است؟ گفتند: از شمار نمازگزاران نبوده‌ایم». این افراد تارک الصّلاة هستند. برخی نیز کاهلی می‌کنند و گاهی نماز نمی‌خوانند، خداوند در قرآن در این‌باره چنین می‌فرماید«أَضاعُوا الصَّلاةَ وَ اتَّبَعُوا الشَّهَوات» یعنی «نماز را تباه کردند و در پی شهوترانی‌ها رفتند».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha