شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه / حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اهمیت تحصیل و تهجد برای طلاب، گفت: ندای رهبری شاخص برنامه‌ها و اصول راهبردی در مسیر حرکت طلاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه هرمزگان که در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله شب زنده دار به از نقل رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کرد که، کاری بالاتر از تربیت طلبه در این عالم وجود ندارد و لذا باید گفت مدیران مدارس کار بسیار ارزشمندی در تربیت طلاب انجام می‌دهند.

وی افزود: تربیت طلبه، عشق و علاقه می‌خواهد، زیرا دو سوم تربیت آن دیده نمی‌شود و این کار مخفی است که ارزش دارد و نزد خداوند ارزشمند است.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه بیان کرد: بنده از مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) در سه مقطع زمانی پرسیدم که بهترین کار ارزشمند برای طلبه چیست؟ که فرمودند: رمز طلبه موفق، خواندن نافله شب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد: مدیر باید بداند تربیت یک امر شعاری نیست و باید با همه نارسایی‌ها، مهجوریت‌ها، بی‌امکاناتی‌ها، طلبه‌ای تربیت شود که برای اسلام و انقلاب نافع باشد.

وی با بیان اینکه نماز شب اثرات مهمی در زندگی طلبه دارد، تصریح کرد: نماز شب در تحصیل، رزق و روزی، معنویت و در تمام زندگی انسان تأثیر دارد و باعث رشد انسان می‌شود.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه ادامه داد: نظام آموزشی باید تربیت محور و براساس تزکیه و استمرار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اهمیت تحصیل و تهجد برای طلاب، خاطرنشان کرد: ندای رهبری شاخص برنامه‌ها و اصول راهبردی در مسیر حرکت طلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha