سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: تنها محبت داشتن و علاقه به اهل بیت و حضرت زهرا (س) کافی نیست بلکه باید در عمل هم آن را نشان دهیم و سیره و روش زندگی حضرات معصومین را در زندگی خود اجرا کنیم و این مسئله جز با شناخت زندگی حضرت زهرا (س) عملی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین صفدر محمدی امروز در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه ریحانة الرسول(س) ارومیه برگزار شد، با اشاره به مقام معنوی حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت انسان کامل و کمال انسانی است و هر کاری به نام ایشان برپا شود ارزش و اهمیتی همچون عظمت حضرت زهرا (س) خواهد داشت.

وی ادامه داد: نبی مکرم اسلام (ص) در مورد حضرت زهرا (س) فرمودند؛ وَ لَقَدْ کانَتْ عَلَیْها السلام مَفْرُوضَةَ الطاعَةِ عَلی جَمیع مَنْ خَلَقَ الله مِنَ الْجِنَّ وَالأنْسِ وَالطَّیْرِ وَالْوَحْشِ وَالأنبِیاءِ وَالملائِکَةِ، به تحقیق اطاعت از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر تمام مخلوقات خداوند از جن، انس، پرندگان، حیوانات وحشی، انبیاء و فرشتگان واجب بوده است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی افزود: پیامبر اکرم (ص) محبت به حضرت زهرا (س) را برای امت واجب کرده است و در حدیثی می فرمایند؛ مَنْ أَحَبَّ فَاطِمَةَ ابْنَتِی فَهُوَ فِی الْجَنَّةِ مَعِی هرکس دخترم فاطمه را دوست بدارد، در بهشت با من است و دلی که از محبت مادر سادات خالی باشد در واقع مخروبه ای بیش نیست.

وی اضافه کرد: تنها محبت داشتن و علاقه به اهل بیت و حضرت زهرا (س) کافی نیست بلکه باید در عمل هم آن را نشان دهیم و سیره و روش زندگی حضرات معصومین را در زندگی خود اجرا کنیم و این مسئله جز با شناخت زندگی حضرت زهرا (س) عملی نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: ما طلاب به عنوان ریزه خوار اهل بیت، باید بیشتر از دیگران نسبت به سیره و روش اهل بیت آگاه و عامل باشیم و طلبه حضرت زهرا (س) نباید از هوای نفس تبعیت کند و لازم است از سیره و روش حضرت زهرا (س) الگو برداریم کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha