شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1122135
۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
اخبار کوتاه

حوزه/ دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه بوشهر با امام جمعه برازجان، نشست کارگروه پرورشی و تربیتی شورای فرهنگ عمومی خارگ، برگزاری عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه علمیه خواهران برازجان، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ امام جمعه عالیشهر با دانش آموزان و دیدار امام جمعه شبانکاره با جمعی از بسیجیان از مهمترین اخبار فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام مهدی خضری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان بوشهر صبح امروز با حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام حسن مصلح، امام جمعه برازجان ضمن دریافت گزارش اقدامات صورت گرفته، راهکارهایی پیرامون رسیدگی به مشکلات درمان، اسکان و معیشت طلاب شهرستان را ارائه کرد.

حجت الاسلام خضری مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز، به خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه برای طلاب و اساتید پرداخت.

نشست کارگروه پرورشی و تربیتی شورای فرهنگ عمومی خارگ

نشست کارگروه پرورشی و تربیتی شورای فرهنگ عمومی خارگ صبح امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش با حضور روحانیون جهادی و معلمان پرورشی مدارس برگزار شد.

حجت الاسلام محمود کارگر ضمن تشکر از فعالیت انجام شده تصریح کرد: دوره های توانمند سازی معلمان جهت افرایش بهروری علمی دانش آموزان لازم و ضروری است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خارگ افزود: اجرای برنامه های کاربردی در صبحگاه مدارس و توجه جدی مدیران و معلمان پرورشی به مقوله تربیت قابل تقدیر و تشکر است.

وی افزود: جامعه فرهنگیان لازم است از درون مراقبت نمایند که خدشه ای به این جایگاه والا وارد نشود. نباید بعد از گذشت دو ماه از سال تحصیلی یک معلم تازه وارد خارگ شود که این بی تعهدی، حوزه تربیتی دانش آموزان و جامعه معلمان را تخریب خواهد کرد.

در این نشست معلمان و روحانیون ضمن گزارش عملکرد دو ماهه پرورشی جهت ادامه کار به بررسی مسائل پرداختند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در مدرسه علمیه خواهران برازجان

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام ناصر مرالی استاد حوزه به مدت ۳ شب ویژه عموم بانوان در مدرسه علمیه حضرت رقیه (س) برازجان برگزار شد.

این مراسم که با همکاری دفتر امام جمعه دشتستان برگزار گردید شامل برنامه های قرائت قرآن کریم، تلاوت حدیث شریف کسا، سخنرانی، مداحی و اجرای گروه سرود دختران یاس بود.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ امام جمعه شهر عالیشهر با دانش آموزان

در ادامه سلسله جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری و جهاد تبیین، صبح امروز حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر با حضور در مدرسه دخترانه متوسطه اول سما در کلاس نهم، سوالات و شبهات دانش آموزان را پاسخ داد.

سؤالات دانش آموزان در زمینه حجاب، هدف از آفرینش انسان، هدف از دینداری، نگهداری حیوانات در خانه و سایر مسایل اعتقادی و فرهنگی بود.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خصوص اهمیت بالای نقش شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و همچنین شهدای امنیت در ایجاد آرامش و آسایش و امنیت ما در کشور به دانش آموزان مطالبی را بیان کرد.

امام جمعه عالیشهر در ادامه افزود: امروز هر چه داریم از شهدا است، آنها جنگیدند و شهید شدند تا خطری ما را تهدید نکند و همه ما نیز وظیفه ای در قبال شهدا داریم اول اینکه پیرو خط امام و رهبری باشیم، دوم حجاب خودمان را رعایت کنیم و سوم همه ما برای موفقیت ایران اسلامی تمام تلاش خودمان را انجام دهیم.

دیدار امام جمعه شبانکاره با جمعی از بسیجیان

اعضای پایگاه مقاومت بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) شبانکاره صبح امروز با حجت‌الاسلام پردل امام جمعه بخش شبانکاره دیدار کردند.

امام جمعه شبانکاره در این دیدار از تلاش ها، زحمات اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و همکاری با نهاد مقدس نماز جمعه از طرف پایگاه صاحب الزمان(عج) تشکر و قدردانی کرد و گفت: در سراسر کشور بسیجیان شبانه روز در حال خدمت بی منت هستند.

حجت الاسام محمدپردل گفت: الحمدلله در بخش هم پایگاه های بسیج فعال هستند و این باعث خوشحالی است.

امام جمعه شبانکاره همچنین اخلاص در عمل را از ویژگی های بارز بسیج دانست و گفت: در تمام مشکلات و گرفتاری های سراسر کشور بسیجیان حضور خالصانه دارند و مردم عزیز کشورمان با حضور بسیج خیالشان راحت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha