شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی استان بوشهر با اشاره به مشکلات معلولین در جامعه گفت: نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده‌ای برای آن‌ها، نبود امکانات مناسب برای تردد آنها و...از جمله موارد است و معلولین مخلوقات ویژه خداوند متعال هستند و تنها خواسته این قشر عزیز، اجرای حقوق قانونی آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز جهانی معلولین گفت: هرچند در ذهنیت بسیاری از افراد، واژه معلولیت با ناتوانی یکسان باشد، اما نام‌گذاری روز ۱۲ آذر(۳ دسامبر) به‌عنوان روز جهانی معلولان، می‌تواند فرصتی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی درباره معلولیت‌های جسمی و حرکتی، توجه افکار عمومی نسبت به مشکلات معلولین، تلاش برای حل این مشکلات، حذف تبعیض‌ها علیه آنها و بهبود کیفیت زندگی این افراد در تمامی جنبه‌های فردی و اجتماعی باشد.

خطیب جمعه کاکی ادامه داد: معلول، فردی است منتخب خداوند که به‌دلیل عنایت ویژه باری‌تعالی به بعضی از بندهایش، برای آنها محدودیت‌هایی نهاده تا در دنیای باقی منزلگاه ویژه‌ای برای جبران سختی‌های این دنیای فانی باشد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند «مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند».

حجت‌الاسلام حسین پور گفت: متأسفانه اکثریت معلولین دچار مشکلات عدیده هستند از جمله دسترسی به آموزش، مراقبت های بهداشتی، امکانات معیشتی و مشارکت در جامعه و بخصوص مشکلات زیست شهروندی که یکی از عمده‌ترین مشکلات معلولین مشکل حمل‌ونقل و جابه‌جایی درون و برون‌شهری است

وی گفت: به‌طور مثال نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده‌ای برای آن‌ها، نبود امکانات مناسب برای تردد آنها و...معلولین مخلوقات ویژه خداوند متعال هستند و تنها خواسته این قشر عزیز، اجرای حقوق قانونی آنها است.

امام جمعه کاکی با اشاره به مشکلات معلولین در جامعه گفت: نبود امکانات مناسب بهداشتی بین جاده‌ای برای آن‌ها، نبود امکانات مناسب برای تردد آنها و... از جمله موارد است و معلولین مخلوقات ویژه خداوند متعال هستند و تنها خواسته این قشر عزیز اجرای حقوق قانونی آنها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha