دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مصلح

حوزه/ حجت الاسلام مصلح گفت: بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در مساجد و با مشارکت و حضور مردم و جوانان در طرح‌های مختلف شکل می‌گیرد که نمونه بارز آن نقش این سنگرهای مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران هشت سال دفاع مقدس و سایر شرایط بر حسب ضرورت جامعه بوده که این کارکردها باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امشب در جمع نمازگزاران مسجد جنت، اظهار داشت: مساجد یکی از مهمترین پایگاه‌های شکل گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بودند و در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن نیز نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام داشتند.

وی ادامه داد: بسیاری از تحولات فرهنگی و اجتماعی در مساجد و با مشارکت و حضور مردم و جوانان در طرح‌های مختلف شکل می‌گیرد که نمونه بارز آن نقش این سنگرهای مقدس در پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران هشت سال دفاع مقدس و سایر شرایط بر حسب ضرورت جامعه بوده که این کارکردها باید تقویت شود.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام‌خمینی (ره) می‌فرمایند «این مساجد بودند که این پیروزی را برای ملت ما درست کرد، مراکزی که مرکز بسط حقیقت اسلام است، بسط فقه اسلام است و آن مساجد است، اینها را خالی نگذارید، این یک توطئه است که می‌خواهند مسجدها را کم کم خالی کنند».

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: مسجد جنت کنار بازار شهر واقع شده و از سابقه درخشانی برخوردار است، یاد و خاطره مرحوم حاج شیخ رضا ذاکری که سال‌های متمادی در این مسجد اقامه نماز می‌کرد را گرامی می‌داریم.

گفتنی است در این مراسم که مسئول رسیدگی به امور مساجد، سرپرست فرماندهی انتظامی و رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام سعید عسکری به عنوان امام جماعت جدید مسجد جنت برازجان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha