شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
حضور مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس در بین دانش آموزان

حوزه/ حجت الاسلام فتاحی گفت: موضوع امام موعود مورد اتفاق ادیان آسمانی است و شیعه و سنی هم در مورد ظهور امام زمان (عج) اختلافی ندارند و این امر بهترین دلیل بر جهانی بودن مسأله مهدویت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حبیب فتاحی امروز در جلسه گفتمان مهدوی که با موضوع « انتظار مهدی ، نغمه دلدادگی با محوریت مهدویت » در نمازخانه هنرستان آمنه شهرستان سلماس برگزار شد، اظهار داشت: موضوع امام موعود مورد اتفاق ادیان آسمانی است و شیعه و سنی هم در مورد ظهور امام زمان (عج) اختلافی ندارند و این امر بهترین دلیل بر جهانی بودن مسأله مهدویت می باشد.

وی ادامه داد: طبق روایاتی که از پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام وجود مقدس مهدی منتظر (عج) به امر خدا جهت حفظ جان ایشان و آزمایش مردم از چشم ها غائب شده است اما به عنوان امام منصوب از جانب الهی در جامعه حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم ( صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم ) می فرمایند: مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة؛ هر کس بمیرد در حالی که امام زمان خویش را نمی‌شناسد به مرگ جاهلی مرده است» لذا با توجه به اعتقاد و علاقه ای که همه ما به امام زمان مان داریم وظیفه داریم برای آمدن و ظهور ایشان زمینه سازی کنیم و جامعه را آماده ظهور آن امام عزیز کنیم.

وی افزود: اگر منتظران امام زمان (عج) به وظایف خود آشنا نباشند و به آن عمل نکنند، تاریخ تکرار خواهد شد و همان گونه که در زمان امام حسین (علیه السّلام) شیعیان فراوانی وجود داشتند لیکن از میان آنها تنها ۷۲ نفر به وظیفه‌ی خود عمل کردند و امام حسین (علیه السّلام) تنها ماند و آنچه نمی‌بایست اتفاق بیفتد، اتفاق افتاد، در زمان غیبت هم چنانچه شیعیان به وظایف خود عمل نکنند، امام زمانشان تنها خواهد ماند و ظهورش به تاخیر خواهد افتاد.

حجت الاسلام فتاحی تاکید کرد: سه وظیفه مهم بر عهده شما دانش آموز منتظر و عاشق امام زمان (عج) است؛ خوب درس خواندن که نتیجه اش خدمت خوب به مردم و کشور عزیزمان خواهد بود و موجب خوشحالی و رضایت رهبر انقلاب می شود. به وظایف دینی خوب عمل کردن و مراقب اعتقاد و ایمان بودن که شبهات فضای مجازی به اعتقادمان آسیب نزند دومین وظیفه امروز دانش آموزان است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی (ع) سلماس در پایان گفت: سومین وظیفه نوجوانان و دانش آموزان امروز نسبت به والدین و مربیان مطیع بودن است و باید نسبت به ولی نعمت های خودمان ادب را رعایت کنیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha