دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
حجت‌الاسلام ابراهیمی

حوزه / حجت الاسلام ابراهیمی گفت: حقوق بشر غربی و آمریکایی در واقع حقوق بشر استکباری و زورگویان است نه حقوق همه بشریت و نمونه بارز حقوق بشر غربی را در جنگ رژیم صهیونیستی و مردم مظلوم غزه همه مردم عالم دیدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه میناب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با استناد به آیات قرآن و احادیث معصومین به بحث توحید و نقش آن در سیر و سلوک پرداخت و اظهار داشت: توحید بالاتر از مراحل توکل، رضا، تسلیم و تفویض قرار دارد و توفیق زیست موحدانه برای بشریت مهم‌ترین گام برای سعادت است.

وی ضمن اشاره به ۱۹ آذر سال ۶۱ به‌عنوان سالروز انتخابات دوره اول مجلس خبرگان رهبری به تبیین توصیه مقام معظم رهبری برای انتخابات تراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب سفارش کردند که از دو قطبی‌های کاذب دوری کنید.

امام جمعه میناب، با بیان اینکه دو نوع دو قطبی وجود دارد، بیان کرد: دو قطبی صادق، ارزشی و حقیقی که مبتنی بر واقعیت‌های سیاسی، فرهنگی و متناسب با ضرورت و اولویت‌های جامعه و برآمده از نیازهای واقعی جامعه شکل می‌گیرد که این نوع دو قطبی نه تنها ایرادی ندارد بلکه خودش ارزش به شمار می‌آید، مانند دو قطبی حق و باطل، دو قطبی اسلام و استکبار و دو قطبی اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: در انتخابات هم که مبتنی بر رقابت سیاسی است یکی از شگردها دو قطبی سازی است، حال اگر دو قطبی یا چند قطبی در برنامه‌های متعدد و اثباتی باشد هیچ ایرادی ندارد.

وی اظهار کرد: باید از دو قطبی سازی کاذب و بدون اصالت که با هدف اغوای افکار عمومی ساخته می‌شوند و در جامعه اختلاف و چند دستگی را ایجاد می‌کنند، باید پرهیز کرد.

امام جمعه میناب ادامه داد: دو قطبی‌های صادق با راهبردهای اساسی انتخابات منافاتی ندارد و حتی موجب تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات یعنی مشارکت حداکثری، سلامت انتخابات، امنیت آن و رقابت سالم نیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

وی به راهبردهای ساماندهی برای وضعیت فرهنگی کشور و استان و شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: اولین راهبرد این است که به وجود جنگ فرهنگی از سوی دشمن باور داشته باشیم و بدانیم که دشمن مبارزه فرهنگی علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران را شروع کرده، تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را در برابر تهاجم دشمن داشته باشیم.

امام جمعه میناب با تأکید بر اینکه از شکل‌های مختلف تهاجم فرهنگی دشمن باید آگاهی داشته باشیم، ابراز کرد: باید بدانیم که دشمن هم فرهنگ اصیل ما را می‌خواهد با ضد فرهنگ آمیخته کند و هم مانع بر سر تربیت انسان‌های کارآمد و متخصص شود، دزدیدن مغزها و استعدادهای درخشان از همین باب است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: رصد فرهنگ عمومی و برنامه‌ریزی برای آن، شناخت آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها برای برنامه فرهنگی و تولید نیروی انسانی کارآمد برای اداره کشور از راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری در این عرصه می‌باشد.

وی اضافه کرد: تربیت نیروهای انسانی کارآمد برای انقلاب بسیار مهم است، تربیت را از دبستان بلکه پیش دبستانی باید شروع کرد و تا دانشگاه‌ها و مراکز عالی می‌رسد.

امام جمعه میناب گفت: در شهرستان میناب توانایی تربیت نیروی انسانی کارآمد وجود دارد، اما متاسفانه زیر ساخت‌های مناسبی نداریم و برنامه‌ریزی دقیقی نیز وجود ندارد و لذا امید است مسئولان کشوری و استانی و همچنین خیرین شهرستان کمک کنند تا بتوانیم در این بخش وظایف خود را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد : در زمینه تربیت پزشک، پرستار به طور کلی علوم پزشکی و پیراپزشکی با مشکل زیر ساخت‌ها مواجه هستیم در زمینه تربیت قاضی، مبلغ برای نسل جوان و کودک و نوجوان نیز با مشکلاتی مواجه هستیم، البته توان وجود دارد اما امکانات نیست.

وی به روز جهانی حقوق بشر هم اشاره کرد و ادامه داد: حقوق بشر غربی و آمریکایی در واقع حقوق بشر استکباری و زورگویان است نه حقوق همه بشریت و نمونه بارز حقوق بشر غربی را در جنگ رژیم صهیونیستی و مردم مظلوم غزه همه مردم عالم دیدند.

امام جمعه میناب ضمن تبریک هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز، به جایگاه سه فریضه مهم قرآن و عترت و نماز در راستای هدایت‌گیری جامعه اشاره کرد و گفت: از آموزش و پرورش میناب و بخش سندرک، معاونت تبلیغ حوزه علمیه و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران شهرستان میناب بابت برگزاری نماز جماعت در ۲۸۱ مدرسه که طی این سه سال اتفاق افتاده تشکر می‌کنیم و از خیرین و مسئولین ادارات که دارای وسیله نقلیه بلااستفاده هستند نیز برای کمک به برگزاری اقامه نماز و ترویج معارف دینی در ادارات و مدارس و مساجد دعوت به مساعدت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تسلیت ایام فاطمیه، از هیات مذهبی دعوت کرد که در برگزاری برنامه‌های فاطمیه دوم بهتر از فاطمیه اول اهتمام داشته باشند و اظهار کرد: نحوه حرکت و ورود حضرت زهرا(س) به محل ایراد خطبه فدکیه که در تاریخ نقل شده و روایات هم آن را گزارش داده‌اند که سیره عملی آن حضرت را نشان می‌دهد و رعایت حجاب و عفاف به طور کامل در جامعه موضوعاتی است که بانوان مسلمان باید آن حضرت را الگوی خودشان قرار دهند و بدانند که عفاف و حجاب رمز حضور موفق در جامعه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha