یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
درس اخلاق

حوزه/ آیت الله دری نجف آبادی گفت: یکی از معانی تسبیح، تقدیس است و بیانگر این می‌باشد که خداوند از هر نقص و جهلی منزه است و منزه از هر تفکر و تجسمی است که در ذهن ما می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز جلسه درس اخلاق آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

در این نشست آیت الله دری با بیان اینکه سوره حشر، صف، تغابن، حدید، جمعه سور مسبحات در قرآن هستند به تفسیر سوره حشر پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) قبل از خواب به قرائت سور مسبّحات می‌پرداختند.

وی با ذکر این نکته که بسم الله کلید هر سوره است، گفت: تمامی سوره‌های قرآن به غیر از سوره توبه که به جهت عدم سازگاری با رحمت خداوند است، با بسم الله آغاز شده اند.

وی تصریح کرد: در آغاز سوره‌های مسبحات با کلمه سبح و یا یسبح که دلالت بر زمان ماضی و مضارع دارد آغاز شده که خود بیانگر این مطلب است که تمامی موجودات در هر زمانی ذکر گوی خداوند می باشند و هر آنچه در عوامل نظام وجود دارد همه تسبیح گوی خداوند هستند و این مربوط به زمان خاصی نیست.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: یکی از معانی تسبیح، تقدیس است و بیانگر این می‌باشد که خداوند از هر نقص و جهلی منزه است و منزه از هر تفکر و تجسمی است که در ذهن ما می‌آید.

وی یادآور شد: وجه دیگر تسبیح اشاره به سیر مدارج انسان دارد که انسان خود را از صفات و رذایل و اطاعت هوای نفس پاک کند.

یکی از معانی تسبیح، تقدیس است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha