چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1124548
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
ساوه

حوزه/به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول(س)ساوه در سالروز شهادت آیت الله دستغیب برنامه ای با عنوان بزرگداشت این شهید در این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم نجیبه کرمی مدیر موسسه آموزش عالی ریحانة الرسول (س) ساوه در نشستی که به همت معاونت پژوهش این مؤسسه امروز در سالروز شهادت آیت الله دستغیب برگزار شد گفت: شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب روز عاشورا سال ۱۳۳۲ قمری در شیراز به دنیا آمد و چون آن ایام روزهای شهادت امام حسین علیه السلام بود نامش را عبدالحسین نهادند خاندانش از سادات حسنی و حسینی به شمار می‌رفتند که این خاندان در طول تاریخ از علمای بزرگ و برجسته بودند.

وی خاطرنشان کرد : آیت الله دستغیب درس را از مکتب خانه شروع کرده بود و در نجف اشرف تحصیلات خود را ادامه و در طول ۷ سال به مقام اجتهاد رسیدند که از پشتوانه غنی اخلاقی برخوردار بوده و انسان‌های زیادی را جذب مسجد کرد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانة الرسول سلام الله علیها با اشاره به اینکه شهید دستغیب شیوه‌های تربیت اسلامی را در قالبی لطیف برای نسل‌های جامع مطرح می کرد افزود: شهید دستغیب شیوه‌های تربیت اسلامی را در قالبی لطیف برای نسل‌های جامع مطرح و عملاً به تربیت جوانان و مستعدان جامعه اسلامی همت گماشتند و همانطور که در علوم رسمی و اندیشه‌های متداول علوم اسلامی تلاشی پیگیر داشتند، در قرآن و عترت نیز اشتغال و در تهذیب نفس به معنای واقعی عام و سیر و سلوک کمر همت بسته بودند.

کرمی با تصریح بر اینکه آیت الله دستغیب از خدمت فرهنگی و انسانی برای جامعه‌اش دریغ نکرد، اضافه کرد: شهید دستغیب خیر فراوانی را نصیب جامعه‌ نمودند و به اجتهاد، تدریس و تالیف کتب فراوان پرداختند و با اندیشه و عملشان عمر خود را در خدمت و پاسداری از ارزش‌های اسلام صرف نمودند.

در پایان خانم موسوی به معرفی کتاب معاد شهید دستغیب پرداخت.

بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب در ساوه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha