یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد در پیامی به جشنواره بین المللی قصه گویی به میزبانی یزد گفت: اگر نقالی را در مدارس راه بیندازید و در مدارس توسعه و ترویج دهید نوجوانان و جوانان بیشتر با فرهنگ و داستان‌های قدیمی آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان یزد در پیامی به افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی ایران به میزبانی یزد، اظهار داشت: یکی از خلصت‌های انسان«بیان» است و خداوند قدرت شنیدن و گفتن را به آدمی داده است و اینکه شنیدنی‌ها را به چه نحوی بشنویم و چگونه آن را بیان کنیم از عنایات خداوند است.

وی، تصریح کرد: خداوند متعال حس زیبا دیدن و زیبا شنیدن و زیبا گفتن را به انسان داده است چرا که آدمی طالب این نیازهاست.

امام جمعه یزد گفت: انسان باید زیبا حرف بزند، زیبا ببیند و زیبا بشنود و این هنر و قدرتی است که خداوند در وجود هر کس نهاده است و این مهم روحیه کمال در انسان محسوب می شود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: فطرت انسان کمال طلب است و همیشه می‌خواهد بهتر بشنود و بهتر ببیند، قصه‌گویی نیز یک هنر است که انسان‌ها می توانند سخنان خود را در قالب قصه برای دیگران تعریف کنند و زیبایی‌ها را انتقال بدهند.

وی، ادامه داد: برخلاف صحبت عادی که چندان در ذهن نمی‌ماند قصه جایگاه مطالب را در ذهن‌ها بیشتر می‌کند و اگر نقالی را در مدارس راه بیندازید و در مدارس توسعه و ترویج دهید نوجوانان و جوانان بیشتر با فرهنگ و داستان‌های قدیمی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha