چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت باید راه اندازی راهیان پیشرفت باشد، جوانان پروژه‌ها و دستاوردها را ببیند و تحت تاثیر تحریف کنندگان قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مواظب باشیم در نقدها با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنیم و از دایره انصاف خارج نشویم، یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با بسیجیان، توجه دادن به این نکته مهم بود.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: این انقلاب ادامه قیام امام حسین(ع) و انقلاب علوی است، رهبرش تابع امیرالمومنین(ع) و افکارش افکار علوی است.

وی ادامه داد: امروز در کل دنیا حتی کشورهای غربی همسو با صهیونیسم، مردمانشان بیدار شده‌اند و نگران حال مردم مظلوم غزه هستند که امنیت، آسایش، خواب شب، آموزش، بهداشت، آب و غذا پناهگاه ندارند، یک نفر چقدر باید سطح درکش پایین باشد که بگوید ما را به غزه چکار!؟

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: شیوه حکمرانی نظام شیوه قرآن، رسول الله و امیرالمؤمنین است، لذا نمی‌تواند نسبت به مظلومین بی‌تفاوت باشد، غفلت از مردم غزه و مظلومین که بعضی‌ها آن را مطرح می‌کنند، نه تنها غیر دینی بلکه غیر انسانی است که حکومت‌های غیردینی هم چنین شیوه‌ای ندارند.

وی اضافه کرد: کسی که این نقطه قوت نظام را به عنوان نقطه ضعف مطرح می‌کند، اگر کمی فهم سیاسی داشته باشد، می‌فهمید که امروز یمن و فلسطین از ایران جدا نیست، یمن و فلسطین خط مقدم جبهه خود ماست و کسانی که غزه را می‌زنند دنبال این هستند که بعد از تصرف غزه و نابودی حزب الله، سراغ ایران بیایند.

امام جمعه خوی عنوان کرد: اگر حماس عملیات طوفان الاقصی را در هفت اکتبر انجام نمی‌داد، باز هم اسرائیل دنبال این بود که همین جنایت را انجام دهد، همچنان که تاریخ و اسناد گواه این است، هدف و مشکل اصلی آنها ایران است، ایرانی که یک زمانی شاهش عامل و مدافع منافع استعمار بود اما ایران امروز مستقل عمل می‌کند و استکبار دیگر نمی‌تواند از آن بهره برداری کند.

وی ادامه داد: نظم جهانی جدید خواسته استکبار را به هم زده و مردم غزه و لبنان خط مقدم جمهوری اسلامی است، بنابراین وظیفه داریم از آن‌ها با تمام قدرت دفاع و حمایت کنیم و این اوج نادانی است که فردی بگوید رهبر معظم انقلاب، رهبر فلسطینی‌ها و لبنانی‌هاست و اگر یمنی‌ها جلوی کشتی‌های استعمار و استکبار را نمی‌گرفتند، دشمن روز به روز گردن گلفت‌تر می‌شد.

امام جمعه خوی با تأکید بر لزوم مراقبت از واقعیت‌های موجود کشور و عدم تحریف واقعیت‌ها، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی قصد دارند تا با تحریف حقایق و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، چندبرابر نشان‌دادن نقاط ضعف کشور و کوچک نشان‌دادن پیشرفت‌های کشور و با آدرس غلط ‌دادن در چگونگی حل مشکلات، مردم به‌خصوص جوانان را دلسرد کرده و با تضعیف روحیه مردم، نشاط و تحرک و امید مردم را ضعیف کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت باید راه اندازی راهیان پیشرفت باشد، جوانان پروژه‌ها و دستاوردها را ببیند و تحت تاثیر تحریف کنندگان قرار نگیرند.

حجت الاسلام قاسم خانی اضافه کرد: از راهکارهای دیگر دشمن برای خاموش کردن حس آرمان‌خواهی ملت ایران و منحرف ساختن مطالباتی که می‌تواند آینده ‌کشور را درخشان کند، پیچیدن نسخه‌های مأیوس‌کننده «نمی‌توانیم و نمی‌شود» است و با یک بررسی کوتاه در جراید و مطبوعات روزگار گذشته می‌توان آنها را یافت که برخی چگونه با ژست منورالفکری در صدد بودند تا به مردم بقبولانند که ضعیف هستند.

وی با تسلیت شهادت ۱۲ نفر از پرسنل نیروی انتظامی گفت: دشمن در میادین اصلی همه چیز را باخته و لذا به ترور روی آورده است، ترور نشان دهنده شکست و درماندگی دشمن است، انسان توانمند احتیاج به ترور ندارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha