پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
ما تی

حوزه / حجت الاسلام ماذنی با تأکید بر شناسایی نخبگان در جشنواره علامه حلی به عنوان یکی از اهداف جشنواره، گفت: در ۱۴ دوره جشنواره، حدود هزار نفر به عنوان نخبه و برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمدصالح ماذنی صبح امروز در اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی اصفهان با اشاره به تاریخچه و اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی، اظهار داشت: جشنواره علامه حلی با هدف تقویت و نشاط علمی و گسترش روحیه تحقیق و پژوهش بین طلاب جوان از سال ۱۳۸۷ راه اندازی شد.

وی افزود: در آغاز آثاری که به دبیرخانه می‌رسید از ۲ هزار و۲۰۰ اثر تجاوز نکرد، اما امروز شاهد حضور گسترده طلاب جوان در سراسر کشور هستیم، به نحوی که در دوره پانزدهم بیش ۱۲ هزار اثر به جشنواره ارائه شد.

مدیر ترویج پژوهش و دبیر جشنواره علامه حلی با بیان اینکه جشنواره به عنوان یک رویداد تمدنی در سطح کشور معرفی شده است، گفت: مجموع آثاری که در کل ادوار برگزار شده جشنواره به سامانه رسیده بالغ بر ۱۸۸ هزار اثر است و در کنار این آثار اگر آثاری که در همایش کتاب سال حوزه نیز ارائه می‌شود را محاسبه نماییم، رقم تولیدات حوزوی چشمگیر می‌شود.

حجت الاسلام ماذنی با تأکید بر شناسایی نخبگان در جشنواره علامه حلی به عنوان یکی از اهداف جشنواره، تصریح کرد: در ۱۴ دوره جشنواره، حدود هزار نفر به عنوان نخبه و برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند و با توجه به اینکه جشنواره در همه استان‌ها توسعه یافته و تعداد افرادی که در استان‌ها از آنها تقدیر می‌شود را نیز اضافه کنیم بالغ بر ۵۰ هزار نفر تاکنون برگزیده داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: بخش مهم و ارزشمندی که جای آن در جشنواره خالی بود حضور اساتید در جشنواره بود که دو سال است بخش ویژه اساتید نیز به جشنواره اضافه شد.

حجت الاسلام ماذنی، استان اصفهان و حوزه علمیه آن را از استان‌ها و دبیرخانه‌های پیشرو و ارزشمند و همواره موفق جشنواره علامه حلی بیان کرد و افزود: استان اصفهان در همه ادوار جشنواره برگزیده داشته و این نشان می‌دهد همکاران ما در جشنواره حوزه علمیه اصفهان، به نحو مطلوب برنامه ریزی‌های لازم را نموده و با طلاب، فضلا، اساتید و مدیران مدارس رایزنی‌های لازم برای حضور گسترده طلاب در جشنواره را به عمل آورده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری پس از این که ۳۰ استان آثار خود را به دبیرخانه ارائه کرده و مورد ارزیابی قرار گرفتند در اردیبهشت و یا خرداد سال آینده برگزار خواهد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha