شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
س

حوزه / هنرمند کتیبه‌ نویس آستان قدس رضوی گفت: زبانِ لطیفِ هنر؛ ابزار سریع‌تر و تاثیرگذار برای انتقال سیره معصومین و معرفی اهل‌بیت(ع) به نسل جوان است.

کریم عرب تهرانی در حاشیه آیین اختتامیه رویداد شهید اردهال در گفتگو با خبرنگار حوزه در کاشان گفت: در حقیقت برای هر اجرایی ایمان و اعتقادش به قلم زدن برای معرفی و شناسایی هر چه بیشتر اهل بیت(ع) به مخاطب با تأثیرات خاص آن است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه القاب، اسامی، شخصیت و حتی سیره و سبک زندگی ائمه اطهار و حضرات معصومین(ع) را با زبان هنر خیلی بهتر و بیشتر می توان به مردم و نسل جوان شناساند و معرفی کرد افزود: مخاطبان آثار هنری با این سلیقه بیشتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و آن را بپذیرند.

این هنرمند کتیبه‌نویس اظهار داشت: نگاه مسئولان کشوری و شهری به هنر ارزشی در جامعه شیعی مستلزم یک نگاه ویژه‌ حمایتی به این موضوع است تا هنرمندان این حوزه بتوانند بیشتر، آسات‌تر و سریع‌تر گفتار هدایتگر، انسان ساز و روشنگر اهل بیت(ع) را از منبع روایی و کتب معتبر آن برای معرفت افزایی و بصیرت افزایی مخاطبان تبیین کنند و به نمایش بگذارند.

عرب تهرانی تصریح کرد: توانمندی و تأثیرگذاری طراح گرافیک نمایش گفتار ائمه اطهار(ع) و نکته‌های کلیدی پیشوایان دینی ما است که هنرمندانه آن را برروی کتیبه‌ها نقش می‌بندند تا از دل کتاب‌ها و تامل و مطالعه یک قشر خاص بیرون بیاید و در معرض دید عموم مردم جامعه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خوشنویسی کتیبه‌های بزرگ و ابر کتیبه را در حرم‌های شریف اهل بیت(ع) به‌ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) به عنایت خودشان قلم می‌زند یادآورشد: همواره نگاهش در کتابت کتیبه‌ها و پرچم‌های منقش به روایات، نام و القاب مبارک اهل بیت(ع) در کنار بیان سلام‌های آنها درواقع نگاه ویژه‌ در برجسته سازی این عبارات چشم‌نواز و دلنشین با زبان زیبا و لطیف هنر برای مردم است.

به گفته وی حتی نباید فقط منحصر به کتابت القاب، اسامی و سلام‌های اهل‌بیت(ع) بلکه باید روایات ائمه اطهار را نیز که رسم الخط و درس زندگی برای انتخاب سبک و سیره زندگی سعادتمند هر انسان است در طراحی و کتابت کتیبه ترسیم و اجرا شود.
عرب تهرانی افزود: عبارت «یاسلطان علی ابن محمد الباقر» را به عنوان متن اصلی کتیبه با طراحی دو گوشواره به شکل دایره و نقوش دور آن با عبارات «یا نائب الامام الباقر» و «یا نائب الامام الصادق» داخل دایره‌ها و دو القاب «اَخُ الِامام» و « اباالحسن» شهید اردهال را نیز به‌صورت اشک در مرکز کتیبه نوشت و تقدیم به محضر مبارک حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) کردم.

وی تاکید کرد: برای حرم حضرت امام رضا(ع) نیز امسال به مناسبت شهادت حضرت و شهادت امام صادق(ع) برای نصب در ایوان طلا و صحن انقلاب و همچنین برای مناسبت نیمه شعبان پارسال سه ابرکتیبه نوشتیم.

این هنرمند کتیبه‌نویس گفت: بزرگترین کتیبه را نیز عیدغدیرخم امسال به مناسبت عید سعید غدیر خم برای وزارت راه و شهرسازی در برج وزارتخانه با ابعاد ۱۲*۴۰ و بزرگترین کتیبه سال گذشته را با ۸*۵۸ برای نصب در شهر خمینی شهر اجرا کردیم.

عرب تهرانی گفت: نوکری درِ خانه اهل بیت(ع) با زبان هنر مایه خیر و برکت و عنایت ویژه ائمه برای هنرمند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha