شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی گفت: مبلغان و «انسان ‌رسانه‌ها» نقش بسیار مهمی در ایجاد مشارکت پرشور و یا عدم آن دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات پیش‌رو، به‌عنوان تجلی مردم‌سالاری در نظام جمهوری‌اسلامی از موضوع‌هایی است که طی ماه‌های گذشته و در مناسبت‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است؛ راهبردی که «پایه تحول» و «راه‌حل مشکلات» به‌حساب می‌آید.

خطیب جمعه کاکی افزود: در چنین شرایطی برگزاری هرچه پرشورتر انتخابات اسفندماه الزاماتی دارد که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هزاران نفر از مردم خوزستان و کرمان به تبیین آنها پرداختند. براین‌اساس، برای تحقق راهبرد محوری برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری، با ۲ طیف مخاطب مواجه هستیم که فعالیت‌های آنان نقش مؤثری در تحقق «انتخابات پرشور و رقابتی» دارد.

حجت الاسلام حسین پور ادامه داد: از یک‌سو مسئولان و دستگاه‌های حاکمیتی مخاطب اصلی رهنمودهای رهبر معظم‌ انقلاب هستند و از سوی دیگر با طیف‌ها و قشرهای مختلف و حتی متفاوت اجتماعی مواجهیم که از دیگر مخاطبان «بایدهای انتخاباتی» به‌شمار می‌روند.

وی بیان داشت: نهادها و مسئولان دولتی و حاکمیتی همواره از اصلی‌ترین مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم‌ انقلاب بوده‌اند. براین‌اساس و با عنایت به رویکرد ۴ وجهی «مشارکت پرشور»، «رقابت واقعی»، «سلامت حقیقی» و «امنیت کامل»، در این عرصه چند مخاطب اصلی برای تحقق «انتخابات پرشور» قابل احصاست.

وی با بیان اینکه ارتقای کارآمدی، نقشی اساسی در ترغیب جامعه به «مشارکت حداکثری» در انتخابات دارد اظهار داشت: در چنین شرایطی، دولت و شهرداری‌ها به‌عنوان نخستین حلقه ارتباطی جامعه و حاکمیت، نقش محوری در حضور هرچه بیشتر مردم پای صندوق‌های رأی دارند. براین اساس پرهیز از تصمیمات شتاب‌زده، مانند آنچه در ماجرای گران‌شدن هزینه اینترنت طی روزهای اخیر شاهد بودیم، می‌تواند به گرم‌ترشدن تنور انتخابات اسفندماه کمک کند. ازسوی دیگر، مقام‌های دولتی و شهرداری با پرهیز از وارد شدن به حاشیه‌ها، نقشی راهبردی و مؤثر در تحقق «مشارکت حداکثری» دارند.

امام جمعه کاکی با بیان اینکه شورای ‌نگهبان قانون ‌اساسی از محوری‌ترین دستگاه‌هایی به‌حساب می‌آید گفت: با توجه به حوزه گسترده وظایف، نقشی راهبردی در تحقق انتخاباتی پرشور و مشارکتی دارد. این نهاد با ارتقای کارآمدی در روش‌های احراز صلاحیت، می‌تواند گام‌های مؤثری در مسیر حضور همه سلایق سیاسی در انتخابات ۱۱اسفندماه ۱۴۰۲ بردارد.

وی اضافه کرد: در واقع جناح‌های مختلف سیاسی و گرایش‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وفادار به نظام باید میدان بازی در انتخابات را داشته ‌باشند تا با هرچه رقابتی‌تر برگزارشدن انتخابات، شاهد حضور همه دیدگاه‌ها و طیف‌های اجتماعی در عرصه رقابت‌های انتخاباتی باشیم. همه کاندیداها باید توجه داشته باشند نتیجه تایید صلاحیت ها هر چه باشد، باید در برابر قانون تسلیم بود.

حجت الاسلام حسین پور بیان داشت: مبلغان و «انسان ‌رسانه‌ها» نقش بسیار مهمی در ایجاد مشارکت پرشور و یا عدم آن دارند. انفعال برخی مبلغان و تریبون‌دارها نسبت به تحولات انتخاباتی و سکوت‌ سنگین‌شان تا شب انتخابات، سبب شده آنان نیز از جمله مخاطبان رهنمودهای انتخاباتی رهبر معظم ‌انقلاب باشند.

وی ادامه داد: سکوت و انفعال این طیف، به‌عنوان گروه‌های اجتماعی تاثیرگذار بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای کشور به‌دنبال داشته باشد.علاوه بر این، با طیفی از انسان رسانه‌ها مواجهیم که با کنشگری سیاسی خود در فضای‌ مجازی، راهبرد ناامیدی مردم از صندوق‌های رأی را پیگیری می‌کنند.

امام جمعه کاکی ابراز داشت: ایجاد فضای یأس اجتماعی – سیاسی و وارونه‌نمایی واقعیت‌ها در ماجراهای مختلف، از رویکردهای مخرب این‌ قبیل فعالان شبکه‌های اجتماعی است؛ در حالی که برگزاری انتخابات پرشکوه، قدرت و امنیت ملی به ارمغان می‌آورد و در نهایت زمینه‌ساز پیشرفت علمی، شکوفایی اقتصادی و حل مشکلات گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha