شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
امام جمعه کنگان

حوزه/ امام جمعه کنگان با بیان این که ۱۹ دی بسترساز حاکمیت و جایگزینی نظام دینی بجای نظام طاغوتی شد گفت: انتظار ملت ایران از مسئولان کشور، انتقام سخت از عاملین جنایات تروریستی در کرمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با محکوم نمودن جنایات تروریستی در گلزار شهدای کرمان گفت: ضمن محکوم نمودن این اقدام شنیع و جنایت هولناک، مطالبه مردم از مسئولین کشور انتقام سخت از عاملین و آمرین این اقدام تروریستی است.

وی بیان کرد: دشمن ثابت کرد حتی بعد از شهادت سردار دلها همچنان از عشق و وفاداری آن بزرگ مرد و سرباز ولایت هراس دارد و تلاش می کند با جنایات تروریستی به نوعی سیلی های خورده از ایران مقتدر، حزب الله، انصارالله، حشد الشعبی و حماس و دیگر گروهها و جریان های مقاومت را جبران کند که البته ناکام و راه به جایی نخواهد برد.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها و شهدای حادثه تروریستی در کرمان و آرزوی سلامتی برای مجروحین گفت: این اقدامات زشت و غیر انسانی نشان توحش دشمنان و نیز ضعف ، استیصال و افول آنهاست.

حجت الاسلام محمودی با انتقاد از محدود افرادی که تلاش می کنند دستگاههای امنیتی و انتظامی را زیر سوال ببرند، عنوان داشت: با بیداری و هوشیاری و اقدام بهنگام نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی و انتظامی کشور، صدها توطئه دشمنان در نطفه خفه شد و همه باید قدردان مجاهدت کسانی باشیم که گمنام از کیان نظام و ملت دفاع و گاهی به دلایلی حتی کوچکترین خبری از رشادت و کار بزرگ خود را اطلاع رسانی نمی کنند.

وی در فراز دیگری از خطبه ها با تبیین قطره ای از اقیانوس با عظمت و بیکران حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت: دخت نبی مکرم اسلام مادری نمونه، دختر و همسر و فرزندی نمونه و زنی بینظیر در طول تاریخ است که در عظمتش همین بس که به نص صریح کلام نبوی، خشنودی و غضب الهی در گرو خشنودی و غضب حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها است.

امام جمعه کنگان با تحلیلی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص زن و مقام و جایگاه زنان گفت: اسلام به زنان شخصیت، شرافت و عزت بخشید و موجب سربلندی و مباهات زنان شد.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بویژه شهید بزرگ سید حسن علم الهدی در هویزه از رشادت، اخلاص، ایثار و جانفشانی آن شهید بزرگ تجلیل کرد.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی افزود: کسانی که دنبال بزک کردن گذشته اند باید بدانند جریان و قانون کشف حجاب و بی حجابی میراث رضاخان پهلوی است.

خطیب جمعه کنگان افزود: نکته مهم در مورد حجاب اینست که جدای از اهمیت و تاکید دین، حجاب و عفاف از مهمترین مسائل در فرهنگ و آداب و رسوم ایران است و حتی کسانی که مسلمان هم نبوده و تابع ادیان دیگر بودند به مسئله حجاب اهتمام می ورزیدند.

حجت الاسلام محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای ۵ و نیز قیام خونین ۱۹ دی قم گفت: قیام ۱۹ دی بسترساز حاکمیت و جایگزینی نظام دینی بجای نظام طاغوتی شد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت انتخابات و نیز دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات پایان سال، به مسئله تایید صلاحیت ها و نیز جایگاه قانونی شورای نگهبان اشاره و عنوان کرد: به نص صریح قانون، شورای نگهبان قانون اساسی فصل الخطاب است و همه باید از قانون تمکین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha