جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
دکتر آخوند علی

حوزه/ رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نقطه عطف و اتصال اسلام و ایران و خدمات متقابل بین این دو که باعث انفجاری در توسعه علوم و تمدن اسلامی شد، استان خوزستان بوده است.

دکتر علی محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز در حاشیه بازدید از نمایشگاه آثار مکتوب طلاب، فضلا و اساتید استان خوزستان بیان داشت: استان خوزستان دروازه ی ورود اسلام و تشیع به ایران است. این منطقه جغرافیایی و تمدنی حتی قبل از اسلام سرآمد و پیشتاز در عرصه علم و دانش بوده و اولین دانشگاه دنیا که همان دانشگاه جندی شاپور معروف است که هنوز آثار آن در ضلع شرقی شهرستان دزفول موجود است و بسیاری از محققین و باستان شناسان به بررسی آثار آن پرداخته اند را در خود جای داده است.

وی افزود: نقطه عطف و اتصال اسلام و ایران و خدمات متقابل بین این دو که باعث انفجاری در توسعه علوم اسلامی و تمدن در ایران بوده، استان خوزستان است. البته خیلی ها تلاش کردند که از خوزستان چهره ی دیگری بسازند که موفق نشده و ان شاء الله نخواهند شد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این نمایشگاه، بیان کرد: این نمایشگاه نقطه ی آغازین بسیار خوبی است، ولی در این نمایشگاه بسیاری از آثار قدماء و معاصرین وجود ندارد که بنده پیشنهاد می کنم مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان این نمایشگاه را به یک نمایشگاه دائمی که دارای تمامی آثار قدما و معاصرین باشد، تبدیل کنند.

وی گفت: با برگزاری نمایشگاه دائمی آثار کامل قدما و معاصرین مانند آیات عظام انصاری ها، معزّی ها، بهبهانی، شوشتری ها و غیره، نه تنها مردم خوزستان با آثار این بزرگان و شخصیت های علمی استان آشنا می شوند بلکه مردم و مسئولین کل کشور و همچنین کشورهای همسایه استان خوزستان مانند عراق، کویت، امارات، بحرین که مراوداتی با این استان از قدیم داشته و دارند با علما و بزرگان استان آشنا می شوند.

آخوند علی خاطرنشان کرد: در واقع برگزاری این نمایشگاه به نفع کل عالم اسلام بوده و باعث افزایش رفت و آمد و تعاملات مردم و مسئولین کشورهای مختلف شده و زمینه را برای توسعه فرهنگ و آثار اسلامی فراهم می کند.

وی در پایان گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز آماده هرگونه همکاری تحقیقاتی و پژوهشی با حوزه علمیه خوزستان در این زمینه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha