یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
عراق

شیخ یوسف الناصری دبیر کل شورای علمای عراق گفت: اگر نیروهای نظامی اشغالگر آمریکا خاک عراق را از طریق قانونی ترک نکنند مقاومت اسلامی عراق آنها را به زور از عراق بیرون خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ «یوسف الناصری» دبیر کل شورای علمای عراق و از موسسین حشدالشعبی است. این شیخ مجاهد در عرصه مقاومت اسلامی سال‌ها است فعالیت می کند و در عرصه حقوق بین الملل از طریق محاکم و محافل و سازمان‌های بین المللی به دنبال احقاق حقوق ملت‌ها و محور مقاومت است. وی از خانواده شهدا است و ۶ نفر از اعضای خانواده اش ۴ برادر و دو دوخواهرشان به شهادت رسیدند.

شیخ یوسف الناصری دبیر کل شورای علمای عراق با اشاره به اشغالگری نیروهای نظامی آمریکا در عراق و تهدید به ترور فرماندهان مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: به دنبال تجاوزات آمریکایی‌ها و ترور فرماندهان جبهه مقاومت عراق نخست وزیر این کشور طی روزهای گذشته اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا باید از عراق بیرون بروند و از لحاظ قانونی نیز حضور آنها در عراق توجیهی ندارد و مسئولان عراقی به طور صریح و علنی اعلام کردند که اشغالگران نظامی آمریکا باید از عراق بیرون بروند.

وی با اشاره به شهادت مبارزان و رهبران مقاومت اسلامی عراق در حملات اخیر آمریکا ادامه داد: خون شهدای بسیج مردمی عراق ان‌شاءالله نتیجه خواهد داد و اگر نیروهای نظامی اشغالگر آمریکا خاک عراق را از طریق قانونی ترک نکنند مقاومت اسلامی عراق آنها را به زور از عراق بیرون خواهد کرد.

شیخ الناصری با اشاره به تهدیدهای اخیر آمریکایی‌ها علیه فرماندهان مقاومت اسلامی عراق مبنی بر ترور شیخ اکرم الکعبی دبیرکل النجباء تصریح کرد: بله متاسفانه آمریکایی‌ها لیست تروری دارند و نام همه رهبران مقاومت در آن وجود دارد و اخیرا شهید ابوتقوی یکی از فرماندهان مجاهد النجباء را ترور کرده و به شهادت رساندند. ایشان از دوستان من بودند. کار دشمن تهدید است و به هر حال ما با آنها در جنگیم و تا منطقه از لوث وجود آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پاک نشود این تهدیدات وجود دارد و ما نیز باید با آن مقابله بکنیم.

وی در خصوص پیش بینی از آینده عملیات طوفان الاقصی گفت: برای پیروزی در این عملیات نیازمند پشتیبانی و تشکیل یک جبهه واحد بزرگ مقاومت هستیم نه اینکه هر گروه مقاومت مثلا یمنی‌ها و لبنانی‌ها به طور مجزا کار کنند، بلکه در یک جبهه واحد متشکل از سپاه، مقاومت اسلامی، انصارالله و حزب الله و مقاومت اسلامی عراق باید حرکت کنیم و در این مسیر ناگزیر به مقابله و از بین بردن برخی از دولت‌های مرتجع عربی نیز هستیم، چرا که آنها از اسرائیل حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

گفت‌وگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha