جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
حجت الاسلام شریف پور

حوزه/ حجت الاسلام شریف پور گفت: اگر در جامعه ای تک تک افراد نسبت به هم احساس تکلیف کنند، آماده پذیرفتن امام زمان (عج) نیز خواهد شد  و در واقع شرط ظهور حضور امام در یک جامعه احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علیرضا شریف پور امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نقده که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به فضائل ماه رجب اظهار داشت: ماه رجب ماه اطاعت از خداوند است و در ماه رجب خداوند متعال مطیع بنده توبه کارش می شود و و هر کس در این ماه از خدا خواسته ای مسئلت کند پروردگار عالم آن را اجابت می کند.

وی ادامه داد: هر کس در ماه رجب از خدا طلب صراط مستقیم کند راه هدایت برایش باز می شود و در مورد عظمت و فضیلت این ماه دو مسئله مطرح است یکی این که فضیلت رجب المرجب ذاتی است که در این خصوص روایات در حد تواتر است و دوم این که عظمت این ماه به خاطر اتفاقات مهمی از جمله ۲۷رجب، عید بزرگ مبعث و ۱۳رجب، ولادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و یا دیگر ولادت ها و اتفاقات این ماه است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) نقده در ادامه با اشاره به سالروز ولادت امام باقر علیه السلام خاطرنشان کرد: امام محمد باقر (ع) ولایت فردی را به ولایت همگانی سوق داد و به تعبیر مقام معظم رهبری « حضرت در ایجاد تشکیلات تشیع و یک سازمان قوی و همگانی از همه ی وسایل مشروع و ممکن استفاده کرد.» مفهوم ولایت مفهومی عام‌تر و وسیعتر از ولایت فردی است.

وی تاکید کرد: ولایت مستلزم اطاعت از ولی الهی است، اما این مسئله صرفا اطاعت از امام نیست یعنی احساس تکلیف نسبت به همدیگر و جامعه نیز می باشد و وقتی جامعه به بلوغی رسید که تک تک افراد آن نسبت به هم احساس مسئولیت کردند آن جامعه امت اسلامی و تمدن اسلامی را شکل می دهد.

حجت الاسلام شریف پور گفت: اگر جامعه ای بتواند به ولایت برسد آماده پذیرفتن امام زمان (عج) نیز خواهد شد و در واقع شرط ظهور حضور امام در یک جامعه احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر اتفاق می افتد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha