شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تبریز

حوزه/ مراسم یادواره شهید نواب صفوی و شهدای فداییان اسلام در مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم یادواره شهید نواب صفوی و شهدای فداییان اسلام که در مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام تبریز برگزار شد با اشاره به شخصیت بی بدیل شهید نواب صفوی، وی را الگوی عملی مقام معظم رهبری معرفی کرد.

وی گفت: حضرت امام خامنه ای علاقه ویژه ای به این شهید داشت و خودش فرموده است که اولین جرقه انقلاب را نواب صفوی در ما ایجاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، نواب صفوی را الگویی برای غیرت دینی دانست و افزود: نواب صفوی کسی بود که قانون اساسی برای حکومت اسلامی نوشت و برای حکومت اسلامی منشور و برنامه داشت. نواب صفوی در ملی شدن صنعت نفت نقشی اساسی داشت و اگر اقدامات آنان نبود شاید سرنوشت صنعت نفت طور دیگری رقم می خورد.

رییس شورای حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: نواب فردی تشکیلاتی و تشکیلات ساز بود و این امتیاز بزرگی داشت . نواب صفوی تیرباران شد اما هر قطره خونش افرادی در جامعه را ببار آورد که یارانش جزو سران انقلاب شدند که اغلب شهید شده اند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام روح الله بجانی مدیر مرکز تحقیقات و پژوهش دفتر نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه تشکیل حکومت بر اساس قوانین اسلام آرزوی نواب و شهدای انقلاب بود و ما باید از این انقلاب حراست کرده و برای اسلامی تر کردن جامعه و دولت تلاش کنیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین علیه السلام تبریز با اشاره به اهمیت آشنایی طلاب با روحانیون مجاهد شهید مخصوصا نواب صفوی گفت: اگر امروز نواب صفوی در قید حیات مادی بود جان، مال و آبروی خود را در راه ولایت و اسلام فدا می کرد. نواب همه اقداماتش را با اجازه و ستور مراجع تقلید انجام داده بود و بی شک امروز فداییان اسلام گام به گام در تبعیت ولی فقیه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha