دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تکیه ای

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان این که اعتکاف فرهنگی است که در سراسر کشور انسجام یافته و تاکنون اعتکاف در ۱۰۳ کشور مختلف جهان در حال برگزاری است، گفت: اعتکاف بانی و پیشرو معنویت در نظام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه ای امروز در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی اعتکاف که در مجمتع ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان در خرم آباد برگزار شد، با بیان اینکه شورای سیاست گذاری و شورای معنوی اعتکاف زحمات فراوانی برای برگزاری جشنواره های اعتکاف متحمل می شوند، افزود: مردم ایران مبعوث عنایات الهی برای نعمت دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) هستند.

وی با بیان اینکه ما اکنون در بستر ظهور هستیم، بیان داشت: ما اکنون به ضروری ترین نیاز بشری که همان تحقق و ایجاد معنویت و اخلاق در جامعه است، مشغول هستیم.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با اشاره به اینکه ما اکنون متبرک به فرهنگ دینی هستیم و با فضل الهی و تدبیر مقام معظم رهبری و مراجع، بیانیه گام دوم انقلاب با دقت و همت جهادی پیش می رود، اظهار داشت: برگزاری جشنواره های بین اللملی اعتکاف حاصل زحمات ۳ هزار و ۷۰۰ ساعت فعالیت جهادی اساتید حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان اینکه به برکت این زحمات اعتکاف امروز در تمام کشور جریان دارد، بیان داشت: با همکاری خوب اعضای ستاد مرکزی اعتکاف، سازمان تبلیغات اسلامی و همه دست اندرکاران سنت زیبا و معنوی اعتکاف هم اکنون در همه مناطق روستایی و شهری ایران اسلامی جریان دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در نظام جمهوری اسلامی اسلامی به برکت جریان مبارک المصطفی اعتکاف در ۱۰۳ کشور دنیا برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پس از ایران متراکم ترین مراسم اعتکاف در کشور لندن برگزار می شود.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه قشر عظیمی از معتکفین جوانان این مرزوبوم هستند، گفت: اعتکاف بانی و پیشرو معنویت در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای با بیان اینکه میز اعتکاف در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده، خاطرنشان کرد: اعتکاف فرهنگی است که در سراسر کشور انسجام یافته و تاکنون اعتکاف در ۱۰۳ کشور مختلف جهان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه اعتکاف جریانی مردم نهاد است که به صورت مردمی اجرا و اداره می شود، گفت: بنده بیش از ۴ دهه توفیق خدمت در بسترسازی و برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را دارم و از نزدیک برکات این مراسم معنوی را چشیده ام.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران موجب شد بیانیه گام دوم انقلاب راه را برای ما ترسیم نماید تا سند علمی اعتکاف تهیه و تدوین شود، بیان داشت: این سند حدود ۲ ماه در اختیار رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید قرار گرفت و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: این سند، سند خوبی است و آن را اجرا کنید.

حجت الاسلام تکیه ای در پایان با بیان اینکه براساس آخرین آمار سال گذشته اعتکاف در ۱۰۳ کشور جهان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: اعتکاف امروز در دنیا فراگیر و مردمی شده است.

خبرنگار:اکرم قائدرحمتی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha