شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر توسعه و تجهیز کتابخانه مدرسه علمیه امام صادق(ع)بروجرد

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه(س)خرم آباد گفت:خروجی حوزه های علمیه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود.

شکوفه مبینی فر،معاون پژوهش و فرهنگی مدرسه علمیه معصومیه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در دین مبین اسلام بیان داشت:طلاب باید از همان بدو ورود به حوزه علمیه با برنامه ریزی های دقیق تحقیق و پژوهش را در در برنامه تحصیلی خود قرار رهند.

وی با بیان اینکه تحقیق و پژوهش از شاخصه های اصلی پیشرفت تحصیلی طلاب در حوزه های علمیه است،بیان داشت:خروجی حوزه های علمیه باید به تحقیق و پژوهش منجر شود و تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نهادینه شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه معصومیه(س) با بیان اینکه اساتید مدارس علمیه نیز باید طلاب را به تحقیق و پژوهش دعوت کنند،خاطر نشان کرد:اساتید باید شور و انگیزه تحقیق و پژوهش را در بین طلاب فراهم کنند.

معاون پژوهشی و فرهنگی مدرسه علمیه معصومیه(س)خرم آباد با بیان اینکه توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به تحقیق و پژوهش فراهم نخواهد شد،گفت:در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه پایدار هر کشور محسوب می شود به گونه ای که دانش بشری بدون تحقیق و پژوهش دچار سکون و رکود خواهد شد.

شکوفه مبینی فر یادآور شد:بدون انجام تحقیق و پژوهش امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

وی در پایان گفت: آنچه به عنوان پیشرفت علوم در دوره‌های گوناگون تاریخ می‌شناسیم، حاصل تلاش افرادی بوده که در فعالیت های خود پژوهشی داشته‌ و ذهن پرسشگرشان همواره محرکی برای فعالیت‌های پژوهشی آنان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha