شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/   آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم، ولو مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود؛ لذا حضرت امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از جمله‌ی مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب، وجود معمار کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است. هر چند نقشی که اتحاد و انسجام و همدلی مردم در پیروزی انقلاب ایفا نمود، نباید فراموش کنیم، اما اگر وجود یک رهبر دینی به مانند حضرت امام نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها ما عملا دیدیم، و لو مردم در مقابل استکبار و استبداد قیام کردند، اما نبود یک رهبر دینی باعث شد تا انقلاب آنها از ناحیه‌ی استکبار جهانی به انحراف کشیده شود؛ لذا حضرت امام فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

امام جمعه ماکو تاکید کرد: در طول انقلاب چه در زمان حضرت امام و چه در دوران مقام معظم رهبری، فتنه‌های زیادی در جهت براندازای نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط استکبار جهانی طراحی شد و در این مملکت به دست پیاده نظامان دشمن به اجرا گذاشته شد، اما با تیزبینی و رهنمودهای رهبری در هر دو دوره، و با حضور مردم در صحنه‌ی انقلاب، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح، گفت: مسئله انتخابات و انتخاب همیشه از ویژگی خاصی برخوردار می‌باشد، و آن عبارت از این است که انسان افراد صالح را بشناسد، و این امانت الهی را به آن‌ها واگذار نماید. البته انجام این فرمان الهی و پرداختن به این امر مهم؛ نیازمند آگاهی، هوشیاری، عدالت‌خواهی، پشتکار، مقاومت و حضور امت در صحنه‌ی انقلاب است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: انتخاب و انتخابات امتحان بزرگی برای امت اسلامی است تا بدین طریق‌ سرنوشت خود را تعیین‌ کنند. با انتخاب افراد مؤمن، لایق، صالح، کارآمد، کاردان و خدمتگزار به کشور است که، امور کشور اصلاح شده و باعث می‌شود تا انسان رضایت ذات اقدس الهی را به خود جلب نموده و رحمت و پاداش نیکوی الهی شامل حال انسان گردد؛ و هم‌چنین در خدمتگذاری، اعمال نیک و صالح و پاداش اخروی آن‌ها، شریک شود؛ در غیر این صورت در پیشگاه الهی مسئول است، و یقینا در فساد و خیانت‌های افراد ناصالح و نالایقی که روی کار آمده‌اند شریک خواهیم بود.

وی ادامه داد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب نیز در این خصوص می‌فرمایند: «مهم‌ترین مسئله عبارت از این است که: اولا حضور مردم در انتخابات باید پرشور، سالم و قوی باشد. ثانیا کسانی می‌توانند به صحنه رقابت وارد شوند که به اسلام و نظام اسلامی و قانون اساسی و امام معتقد باشند. در واقع افرادی باتقوا، طرفدار محرومین، مخالف عملی با فساد مخصوصا فساد مالی و اقتصادی، توانمند، با اخلاص و عالم باشند.

امام جمعه ماکو افزود: سپاه پاسداران اخیرا مقرهای تروریستی موساد و داعش، در اربیل و سوریه مورد حمله‌ی موشکی قرار داد. مقامات سپاهی اعلام کردند: این اولین انتقامی است که از تروریست‌ها گرفته شد و تا زمانی که آخرین نفر از تروریسترها نفس می‌کشند، همه آنها مورد ضربه قرار خواهند گرفت. البته ایران اسلامی برای اینکه از حملات تروریستی داعش انتقام بگیرد، علاوه بر اینکه مقر داعش را در سوریه مورد حمله‌ی موشکی قرار داد، مقر موساد را نیز در اربیل مورد هدف قرار داد، تا بدین طریق رژیم صهیونیستی را نیز یک تروریست دولتی معرفی کند.

وی اضافه کرد: سپاه در این عملیات علاوه بر اینکه از تروریست های میدانی انتقام سخت گرفت، در عین حال یک پیام هشدارآمیز نیز به رژیم صهیونیستی داشت، که اگر اقدامات تروریستی بر علیه مردم و منافع ایران ادامه داشته باشد، گرفتار انتقام دستان بلند ایران خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha